افزايش تماس ها ، عمر سيم کارت را کاهش مي دهد

داوود زارعيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که عمر مفيد سيم کارت ارتباط مستقيمي با مصرف آن دارد، اظهار داشت: سيم کارت نوعي کالاي مصرفي است و مانند ساير کالاها ، تاريخ مصرف آن به اتمام مي رسد.وي ادامه داد: عواملي چون تعداد دفعات خاموش و روشن شدن گوشي ، تعداد …

داوود زارعيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که عمر مفيد سيم کارت ارتباط مستقيمي با مصرف آن دارد، اظهار داشت: سيم کارت نوعي کالاي مصرفي است و مانند ساير کالاها ، تاريخ مصرف آن به اتمام مي رسد.
وي ادامه داد: عواملي چون تعداد دفعات خاموش و روشن شدن گوشي ، تعداد پيامک  ارسالي و دريافتي از جمله عوامل کاهش عمر سيم است. .
دکتر زارعيان با بيان اين که چنانچه سيم کارت تلفن همراه در معرض نور خورشيد و يا آب قرار گيرد،  احتمال سوختن آن بيشتر مي شود، يادآور شد: البته عمر مفيد سيم کارت به کيفيت سيم کارت خام توليد شده نيز مربوط مي شود.
وي افزود: سيم کارت خام مورد مصرف شرکت مخابرات ايران طي مناقصه از شرکت هاي داخلي تهيه  و تنها بخشي از تجهيزات اين شرکت ها از کشورهاي خارجي وارد مي شود.
گزارش ها حاکي از آن است که  سوختن بي مورد سيم کارت تلفن همراه بيش  از پيش افزايش يافته و اين مساله به يکي از مباحث خبري رسانه ها تبديل شده است .  شركت ارتباطات سيار با تجهيز دفتر خدمات ارتباطي به دستگاه هاي تست سيم،  چنانچه سيم كارتي در اثر نقص فني و گذشت مدت زمان مصرف سوخته و از رده خارج شده باشد ، به صورت رايگان تعويض مي كند و سيم كارت فعال تحويل مشتركين مي دهد.
اما چنانچه سيم کارت مشترکان بر اثر حوادث يا بي دقتي کاربر از کار بيافتد دفاتر با اخذ هزينه و گذشت بازه زماني حداقل ۲۴ ساعت نسبت به تعويض و فعال سازي سيم كارت مشتركين اقدام مي كنند.
 128/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا