افزايش ۱۴.۵درصدي درامد MTNدر نيمه اول ۲۰۰۸ ميلادي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،يک مقام آگاه در اين باره گفت:افزايش درآمد در اين شش ماه بين ۹.۵ تا ۱۴.۵درصد در نوسان بوده است.وي که نامش ذکر نشد گفت:تعداد کاربران اين اپراتور از ۶۱ميليون و ۳۵۰هزار در پايان دسامبر به ۶۸ميليون و ۲۱۰هزار در پايان مارس رسيده است.وي در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،يک مقام آگاه در اين باره گفت:افزايش درآمد در اين شش ماه بين ۹.۵ تا ۱۴.۵درصد در نوسان بوده است.
وي که نامش ذکر نشد گفت:تعداد کاربران اين اپراتور از ۶۱ميليون و ۳۵۰هزار در پايان دسامبر به ۶۸ميليون و ۲۱۰هزار در پايان مارس رسيده است.
وي در ادامه خاطر نشان کرد :بزرگ ترين اپراتور قاره سياه سرويس هاي خود را در اختيار ۲۱کشور اين منطقه از جهان و همچنين خاورميانه  قرار مي دهد.
تعدا کل کاربران تلفن همراه در کشورهاي آفريقايي ۲۵۰ميليون و ضريب نفوذ آن ۲۷درصد است.
رشد اين وسيله ارتباطي در اين قاره با يک تاخير چشمگير نسبت به ديگر کشورها مانند کشورهاي چين و هند روبرو بوده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در خاورميانه سالانه ۲۵/۳۰ درصد افزايش داشته و تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ به ۷۷/۱۴۶ ميليون نفر رسيده است.
ترکيه با ۵۸/۵۶ ميليون کاربر تلفن همراه بزرگترين بازار خاورميانه مي باشد و عربستان سعودي با ۸۹/۲۳ ميليون مشترک تلفن همراه در جايگاه دوم قرار دارد و هرسال ۳۹/۴۰ درصد به کاربران آن افزوده مي شود. ايران تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ ميلادي  04/17 ميليون کاربر تلفن همراه داشته و هر سال رشد قابل توجه اي نسبت به سال قبل داشته است.
 شرکت آفريقايي MTN ، در سال ۲۰۰۶ ميلادي اپراتور دبي به نام Investcom را به قيمت ۵/۵ ميليارد دلار خريد و با ۷۵/۴۰ ميليون کاربر به بزرگترين اپراتور آفريقا و خاور ميانه تبديل شد .
اين شرکت همچنين ۴۹درصد سهام دومين اپراتور ايران موسوم به  ايرانسل، را در فصل سوم ۲۰۰۶ خريداري کرد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا