مدل ۷۹۰۰Prism نوکيا

 اين نوع شيشه در گوشي هاي رده بالا مانند مدل ۸۶۰۰Luna نيز مشاهده مي شود. صفحه نمايش، زير اين پوشش قرار دارد و صفحه کليد غير فعال مشکي نيز با نماي کلي دستگاه متناسب است . اثر انگشت روي قاب جلوي گوشي باقي مي ماند و کاربر مرتب بايد آن را تميز کند.نوکيا براي حفظ …

 اين نوع شيشه در گوشي هاي رده بالا مانند مدل ۸۶۰۰Luna نيز مشاهده مي شود. صفحه نمايش، زير اين پوشش قرار دارد و صفحه کليد غير فعال مشکي نيز با نماي کلي دستگاه متناسب است . اثر انگشت روي قاب جلوي گوشي باقي مي ماند و کاربر مرتب بايد آن را تميز کند.
نوکيا براي حفظ طراحي شيک و ساده گوشي هيچ کليد يا دکمه اي در کناره هاي ۷۹۰۰ قرار نداده است و  زماني که کاربر مي خواهد دوربين را فعال کند يا صداي گوشي را افزايش دهد با مشکل روبرو مي شود . کانکتور microUSB در قسمت بالاي گوشي وجود دارد که براي وصل کردن شارژر ، کابل کامپيوتر و ساير لوازم جانبي از آن استفاده مي شود  و ميکروفن آن در قسمت پايين گوشي قرار دارد .
لنز دوربين و فلش LED در قسمت بالاي قاب پشت وجود دارد که براي تناسب با کل گوشي فلش،  به شکل مثلث طراحي شده  و لنز دوربين داراي حاشيه نقره اي به شکل لوزي است.
روي درب باتري نيز طراحي منشور مانند حک شده است . قاب پشت گوشي آلومينيومي است و فقط قسمت کوچکي در پايين آن از پلاستيک ساخته شده است . بلندگو در طرف راست دوربين قرار دارد که به شکل مثلث مي باشد .
**باتري
باتري اين مدل نوکيا از نوع Li-Ion است که توان آن ۸۳۰ ميلي آمپر  است  دارد و در حالت Stand by حداکثر ۳۰۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا ۹ ساعت دوام مي آورد.
**صفحه نمايش
اين گوشي نيز مانند نوکيا ۷۵۰۰ داراي يک صفحه نمايش دو اينچ با وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پيکسل است که ۱۶ ميليون رنگ را نشان مي دهد . تصوير از کيفيت خوبي برخوردار بوده و حسگر نور نيز به تنظيم روشنايي صفحه نمايش براساس نور محيط کمک مي کند . صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد نيز بخوبي خوانده مي شود، البته اگر اثر انگشت روي آن باقي نمانده باشد.
**سيستم پخش کننده
مدل ۷۹۰۰Prism نوکيا از فرمت هاي eAAC+ , AAC , MP3 و WMA پشتيباني مي کند و نرم افزار پخش موسيقي آن به کاربر امکان مي دهد تا فايل هاي موسيقي را طبق خواننده ، آلبوم و نوع مرتب کند و آنها را به Play List اضافه نمايد . صفحه نمايش در زمان پخش موسيقي ، نام آهنگ ، آلبوم و در صورت وجود جلد آلبوم را نيز نشان مي دهد.
اين گوشي از پروفايل A2DP بلوتوث پشتيباني مي کند که به موجب آن مي توان با استفاده از هدفون استريوي بلوتوث به موسيقي گوش داد . نرم افزار پخش ويدئو از فرمت هاي H.264  AVC ، ۳GPP  ،H.263  و MPEG-4 پشتيباني مي نمايد .
**دوربين
دوربين عکاسي و فيلمبرداري اين گوشي دو مگاپيکسل است که به زوم ديجيتال هشت برابر مجهزمي باشد و زمان فعال کردن نرم افزار دوربين حدود دو تا سه ثانيه طول مي کشد که اين زمان در مقايسه با مدل ۷۵۰۰Prism نسبتا سريع است.
 منوي دوربين به صورت عمودي است و صفحه نمايش اطلاعاتي در مورد تعداد عکس هايي که کاربر مي تواند تا پرشدن حافظه بگيرد ، وضوح و کيفيت تصوير و حالت عکسبرداري يا فيلمبرداري در دوربين نشان مي دهد و  وضوح آن براي گرفتن عکس  از ۱۶۰ در ۱۲۰  تا ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ متغير است.
کاربر مي تواند با استفاده از جلوه هاي ويژه مختلف تصاوير خاص ايجاد کند. در زمان گرفتن عکس در تاريکي يا در شب مي توان از حالت شب يا فلش LED استفاده نمود . اين گوشي در وضوح ۱۷۶ در ۱۴۴ پيکسل فيلمبرداري مي کند که فقط براي MMS مناسب مي باشد.
**حافظه
حافظه داخلي اين گوشي يک گيگابايت است که به همين دليل مموري کارت در اين گوشي تعبيه نشده است.
**سخن آخر
 7900Prism نوکيا بعد از عرضه در بازار تلفن همراه تهران به دليل امکانات بالا و طراحي زيبا مورد استقبال قرا گرفت و اين گوشي هم اکنون با گارانتي رسمي به بهاي سه ميليون و ۵۵۰ هزار ريال در بازار تلفن  همراه تهران به فروش مي رسد.
اين در حالي است که اين گوشي با گارانتي متفرقه به بهاي دو ميليون و ۸۰۰ هزار ريال فروخته مي شود.
۱۲۹/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا