سهم واردات قانوني گوشي در بازار ايران ناچيز است

آمارهاي رسمي نشان مي دهد که در سال گذشته نزديک به ۱۵ ميليون گوشي وارد بازار کشور شده که از اين مجموع  سهم واردات قانوني تنها  2 ميليون دستگاه بوده است. ” دکتر حسن فرجي فر ” در گفت و گو با موبنا  گفت :  اهميت بحث واردات گوشي‌هاي قاچاق به کشور و تاثيري که …

آمارهاي رسمي نشان مي دهد که در سال گذشته نزديک به ۱۵ ميليون گوشي وارد بازار کشور شده که از اين مجموع  سهم واردات قانوني تنها  2 ميليون دستگاه بوده است.
” دکتر حسن فرجي فر ” در گفت و گو با موبنا  گفت :  اهميت بحث واردات گوشي‌هاي قاچاق به کشور و تاثيري که تعرفه واردات اين کالا مي‌تواند روي کاهش قاچاق داشته باشد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به تکاپو انداخته است .
وي افزود : چندي پيش مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نيز با ارسال نامه‌اي به دولت ، خواستار بررسي مجدد تعرفه واردات گوشي تلفن همراه شده  اما تا کنون هيچ اقدامي در اين زمينه  صورت نگرفته است .
اين کارشناس اقتصادي اظهار داشت : نبود توليد داخلي، قاچاق گسترده گوشي،  سود واردات و ضرر و زيان مصرف کنندگان از جمله مشکلات ناشي از بالا بودن تعرفه اين کالا در ايران به شمار مي آيد .
وي تصريح کرد  : سياست‌گذاري در زمينه توليد و واردات با توجه به روند روبه رشد تعداد کاربران و به وجود آمدن امکان استفاده از ديگر قابليت‌هاي گوشي تلفن همراه بيش از پيش ضروري است.
وي با بيان اين که دستيابي به دانش و فناوري توليد داخلي گوشي تلفن  همراه بي ترديد آرزوي هر ايراني است ، افزود : رونق قاچاق گوشي بويژه طي دو سال اخير نشانگر ضعف ساختاري سياست گذاري ها است و مسوولان و دستگاه هاي ذيربط بايد در اين زمينه تدابيري بيانديشند.
B/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا