برنامه چهارم توسعه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات پايان يافت

 به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در مراسم افتتاح ۹۰۰ طرح مخابراتي در استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: آرمان ما، رسيدن به برنامه چشم انداز بيست ساله کشور و دستيابي به جايگاه اصلي مردم ايران است. وي با بيان اينکه در طول ۳۰ سال حرکت افتخارآفرين مردم، اين حرکت و رهبري الگويي براي مردم جهان …

 به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در مراسم افتتاح ۹۰۰ طرح مخابراتي در استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: آرمان ما، رسيدن به برنامه چشم انداز بيست ساله کشور و دستيابي به جايگاه اصلي مردم ايران است.
وي با بيان اينکه در طول ۳۰ سال حرکت افتخارآفرين مردم، اين حرکت و رهبري الگويي براي مردم جهان شده است، افزود: در هفته دولت بايد خدمات ۳۰ ساله انقلاب يادآوري شود.
دکتر سليماني با تاکيد بر اينکه امروز پرچم انقلاب در تمام مجامع و کشورهاي دنيا برافراشته شده و مردم جهان به ايران اسلامي چشم اميد دوخته‌اند، به ذکر آمار حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت و افزود: در حالي که در شروع انقلاب ۸۵۰ هزار تلفن ثابت در کشور بود، هم اکنون ۶۵ ميليون تلفن ثابت و همراه داير شده که از اين تعداد ۴۰ ميليون سهم دولت نهم است.
وزير ارتباطات با اشاره به روز شدن واگذاري تلفن ثابت در شهرها اظهار کرد: در شروع انقلاب فقط ۳۱۲ روستا داري ارتباط بودند که هم اکنون به ۵۳ هزار رسيده است و تنها در دولت نهم ۸ هزار ارتباط روستايي برقرار شده است.
وي در مورد ضريب نفوذ اينترنت نيز گفت: طبق برنامه بايد ضريب نفوذ اينترنت به ۳۰ مي‌رسيد که هم اکنون از آن عبور کرده‌ايم.
وي در خصوص سرانه مرسولات پستي نيز گفت: در پست بايد به سرانه ۲۰ مرسوله مي‌رسيدم که با محاسبات دقيق به آن رسيديم.
وي در پايان با تاکيد بر حرکت در جهت رفع محروميت و گسترش عدالت، اظهار داشت: اين آمار نبايد ما را دچار غرور کاذب کند؛ آرمان‌هاي انقلاب بيش از اين‌ها ارزش دارد و بايد براي رسيدن به شأن مردم ايران بسيار تلاش کرد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا