رشد دو رقمي بازار ارتباطات روماني در سال ۲۰۰۷ ميلادي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اساس اين گزارش بيشتر اين رشد ناشي از افزايش  درآمد اپراتورهاي تلفن همراه و  ISP ها است.يک مقام اگاه در اين باره گفت:با وجود اين که افزايش رقابت و کاهش هزينه سرويس ها، منحني رشد را به سمت پايين سوق داده است اما در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اساس اين گزارش بيشتر اين رشد ناشي از افزايش  درآمد اپراتورهاي تلفن همراه و  ISP ها است.
يک مقام اگاه در اين باره گفت:با وجود اين که افزايش رقابت و کاهش هزينه سرويس ها، منحني رشد را به سمت پايين سوق داده است اما در سال جاري بازار ارتباطات روماني به عنوان يکي از بازارهاي ارتباطي اروپا ،سريع ترين رشد را داشته است.
بر اساس اين گزارش، بازار سرويس هاي اينترنتي اين کشور که شامل سرويس هاي اينترنتي تلفن همراه نيز مي شود در سال ۲۰۰۷ در مقايسه با سال ۲۰۰۶ميلادي ۱۴درصد رشد داشته است که اين ميزان رشد کمترين ميزان  ازسال ۲۰۰۰ميلادي تاکنون بوده است.
اين گزارش در ادامه اين ميزان کاهش را متاثر از پايين بودن هزينه سرويس هاي ارتباط از راه دور مي داند که يکي از عوامل آن را مي توان کاهش درآمد اپراتور هاي ارتباط از راه دور دانست.
سازمان رگولاتوري روماني ANRCTI گزارش داد که مکالمات و استفاده از تلفن همراه در نيمه اول سال ۲۰۰۷ ميلادي در اين کشور ۲۴ درصد افزايش يافته است.
در اين گزارش آمده است: کاربران تلفن همراه رومانيايي در ۶ ماهه اول سال۲۰۰۷ ميلادي  7/9 ميليارد دقيقه با تلفن همراه صحبت کردند.
 طبق گزارش سازمان ANRCTI رومانيايي ها به طور متوسط ماهانه يک ساعت و ۲۳ دقيقه با تلفن همراه صحبت مي کنند.
کشور روماني بيش از ۲۳ ميليون نفر جمعيت و ۲۳۷ميليون و ۵۰۰هزار کيلومترمربع وسعت دارد و پايتخت آن بخارست است.
روماني در حال حاضر پنج اپراتور ارتباطي دارد که بر اساس آمارسازمان جهاني تلفن همراه اورنج با داشتن  41.7درصد سهم ، سکان دار اصلي بازار اين کشور است و بعد از آن اپراتورهاي موبي فون با ۳۷.۲درصد، کاسموت با ۱۷.۷درصد ،تلموبيل با ۲.۱درصد و RCS & RDSبا ۱.۳درصد مقام ها ي بعدي بازار ارتباطي اين کشور را به خود اختصاص داده اند.
تعداد کاربران تلفن همراه در روماني تا آوريل ۲۰۰۸ ميلادي ،۲۳ميليون و۳۰۰هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور  108درصد اعلام شده است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا