خصوصي سازي شبکه هاي تلفن همراه لبنان بار ديگر به تاخير افتاد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،وي افزود: مالکيت اپراتورشبکه تلفن لبنان در دست دولت است اما توسط دو شرکت MTC Touch و آلفا اداره مي شود.وي در ادامه خاطر نشان کرد دولت در نظر دارد ،هزينه شارژ شبکه GSMرا در اين کشور قبل از اجراي طرح هاي طولاني مدت و …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،وي افزود: مالکيت اپراتورشبکه تلفن لبنان در دست دولت است اما توسط دو شرکت MTC Touch و آلفا اداره مي شود.
وي در ادامه خاطر نشان کرد دولت در نظر دارد ،هزينه شارژ شبکه GSMرا در اين کشور قبل از اجراي طرح هاي طولاني مدت و واگذاري آن به بخش خصوصي کاهش دهد.
وي افزود:دولت در نظر دارد با توجه به طرح ها ي طولاني مدت خود اين شبکه را به بخش خصوصي واگذار کند اما به دليل مسايل و رويدادهاي سياسي هنوز موفق به اجراي آن نشده است.
باسيل گفت: در نظر داشتيم شبکه را به مالکان خصوصي  آن ،که قراردادشان تا پايان نوامبر به پايان مي رسد، با امتيازات بيشتر بفروشيم اما با توجه به مشکلات پيش رو، احتمالا اجراي اين طرح تا پايان سال به تاخير خواهد افتاد.
وي در ادامه تصريح کرد : لبنان دو اپراتور ارتباطي دارد که کمتر از ۱۰سال است که در اين کشور تاسيس شده اند و امتياز انها در حال حاضر در اختيار زاين و الفا است.
وي گفت : حدود ۲۵ درصد از لبناني ها خط تلفن همراه دارند، اما وقتي خصوصي سازي بخش مخابرات تکميل شود، شبکه هاي تلفن همراه و شمار کاربران رشد چشمگيري خواهد کرد.
تعداد کاربران تلفن همراه در لبنان يک ميليون و۱۰هزار نفر است.
لبنان با  حدود ۱۰هزار و ۴۰۰ کيلومتر مربع مساحت و سه ميليون و ۶۷۸هزارنفر جمعيت در آسيا و در غرب درياي مديترانه واقع شده  وپايتخت آن بيروت است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا