وقتي توليد داخلي گوشي همراه نداريم ، تعرفه يعني افزايش قاچاق

” دکتر اصغر حسني ” در گفت و گو با موبنا با اشاره به کاهش پيدا نکردن تعرفه گوشي تلفن همراه در ايران اشاره کرد گفت : تعرفه گوشي تلفن همراه جزو اقلامي بود که از ليست تغييرات تعرفه‌اي حذف شده  و کاهش تعرفه اين کالا ي پر مصرف در دستور کار مسئولان امر قرار …

” دکتر اصغر حسني ” در گفت و گو با موبنا با اشاره به کاهش پيدا نکردن تعرفه گوشي تلفن همراه در ايران اشاره کرد گفت : تعرفه گوشي تلفن همراه جزو اقلامي بود که از ليست تغييرات تعرفه‌اي حذف شده  و کاهش تعرفه اين کالا ي پر مصرف در دستور کار مسئولان امر قرار نگرفته است .
اين کارشناس مسائل اقتصادي يادآور شد: دولت در ابتداي هر سال به تصويب و ابلاغ تعرفه ها در کشور مي پردازد اما  تعرفه تعدادي کالا مانند گوشي تلفن همراه همواره خارج از دستور کاري دولتمردان قرار گرفته است .
وي گفت :  علت اين مسئله مهم را تنها مقامات عاليرتبه در وزارت بازرگاني و وزارت صنايع و معادن بايد اعلام کنند .
حسني در پاسخ به اين موضوع که گفته مي‌شود در مورد  تعرفه ۲۵درصدي گوشي تلفن همراه از نظرات کارشناسان نيز استفاده شده است ، توضيح داد:دولت تعرفه گوشي تلفن همراه را ۲۵درصد تعيين کرد ولي در اين رابطه حتي از نظرات يکي از کارشناسان و اساتيد دانشگاهي براي تعيين تعرفه استفاده نکرده بود.
اين کارشناس خاطرنشان کرد : در حال حاضر شاهد قاچاق روز افزون گوشي تلفن همراه در ايران هستيم اما هيچ مقام رسمي در خصوص کاهش تعرفه گوشي تلفن همراه در ايران صحبتي نمي کند .
B/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا