افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران”ايسکانيوز”، سيدمحمد حسين‌پور اظهار داشت: از اين تعداد، ۱۲۴ پروژه با ارزش بيش از ۹۱ ميليارد ريال مربوط به استان خراسان شمالي است.وي افزود: بهره‌برداري از ۴۳۰ پروژه مخابراتي با ارزش بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال در استان خراسان رضوي نيز با حضور دکتر محمد سليماني، آغاز خواهد …

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران”ايسکانيوز”، سيدمحمد حسين‌پور اظهار داشت: از اين تعداد، ۱۲۴ پروژه با ارزش بيش از ۹۱ ميليارد ريال مربوط به استان خراسان شمالي است.
وي افزود: بهره‌برداري از ۴۳۰ پروژه مخابراتي با ارزش بيش از ۲۰۰ ميليارد ريال در استان خراسان رضوي نيز با حضور دکتر محمد سليماني، آغاز خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: “توسعه مراکز کم ظرفيت و پرظرفيت سوئيچ”، “راه‌اندازي ICT روستايي”، “راه‌اندازي دفاتر مخابراتي روستايي” و “واگذاري تلفن به منازل روستايي” و “راه‌اندازي سايت‌هاي تلفن همراه (BTS)” از جمله پروژه‌هايي است که در اين استان‌ها افتتاح خواهد شد.
سيد محمد حسين‌پور در خصوص آخرين وضعيت مخابراتي در استان خراسان رضوي نيز تصريح کرد: در حال حاضر، بيش از دو ميليون تلفن ثابت در سطح استان داير شده و بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار تلفن همراه به مشترکان واگذار شده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس، ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه در سطح استان خراسان رضوي، مجموعاً به بيش از ۵۸ در صد رسيده است.
مشاور وزير تأکيد کرد:تاکنون، ۴۶۴ دفتر ICT روستايي، ۱۱۴ دفتر خدمات ارتباطي و ۱۰ هزار و ۹۸۶ پورت ديتا در سطح استان راه‌اندازي شده است.
مدير کل روابط عمومي وزارت ارتباطات گفت: نصب بيش از ۲۳۹ هزار تلفن ثابت و واگذاري بيش از ۱۵۲ هزار تلفن همراه به مشترکان، از جمله تلاش‌هاي صورت گرفته در استان خراسان شمالي است.
وي افزود:بر همين اساس، ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان به ۵۶/۸۷ درصد و ضريب نفوذ تلفن ثابت به ۵۵/۳۸ درصد رسيده است.
سيد محمد حسين پور اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط رساني به ۹۹ درصد از روستاهاي استان صورت گرفته و ۹۶ درصد از روستاهاي استان نيز داراي تلفن ثابت هستند.
بنابر اين گزارش، با حضور دکتر محمد سليماني از خانواده مديران ارشد مخابرات استانهاي خراسان شمالي و رضوي نيز تقدير به عمل خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا