بانک توسعه آسيا به اپراتورهاي افغانستان ۵۵ ميليون دلار وام مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مونسترسندکرکيت، بانک توسعه آسيا (ADB) که دفتر مرکزي آن در مانيل  پايتخت‌ فيليپين‌ قرار دارد، اعلام کرد که  اين وام که به شرکت هاي توسعه مخابرات افغانستان تعلق مي گيرد که از سيستم بانکداري همراه پشتيباني مي کند و به کاربران اجازه مي دهد که …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت مونسترسندکرکيت، بانک توسعه آسيا (ADB) که دفتر مرکزي آن در مانيل  پايتخت‌ فيليپين‌ قرار دارد، اعلام کرد که  اين وام که به شرکت هاي توسعه مخابرات افغانستان تعلق مي گيرد که از سيستم بانکداري همراه پشتيباني مي کند و به کاربران اجازه مي دهد که پول را از طريق تلفن همراه بدون بازکردن حساب بانکي انتقال دهند.
اين سرويس ها در مکان هايي که بانک ندارند، براي کاربران  امکان دسترسي بيشتري را به حساب هاي مالي کوچک تر فراهم مي کند.
بر اساس اين گزارش ،سرويس هاي تلفن همراه به مکان هاي دور افتاده و جنگ زده معرفي خواهد شد و مردمي که دراين مناطق  زندگي مي کنند ، امکان دسترسي بهتر به بازارها و اطلاعات و اخبار را دارند.
بازار مخابرات افغانستان از زماني که بانک توسعه آسيا فعاليت خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد، به شکل بي سابقه اي رشد کرد.
اپراتور روشن افغانستان که بيش از نيمي از جمعيت اين کشور را تحت پوشش قرار مي دهد ،ماه ژوئن گزارش داد که تعداد کاربرانش به ۲ ميليون نفر افزيش يافته است.
تعداد کاربران تلفن همراه در اين کشور تا ماه مه ۲۰۰۷ حدود ۲ ميليون و۶۰۰ هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۸ درصد بوده است.
رگولاتور مخابراتي اين کشور  ATRAنام دارد و سه اپراتور تلفن همراه در افغانستان سرويس هاي ارتباطي ارايه مي دهند.
کشور افغانستان در جنوب آسياي مرکزي  قرار دارد. مساحت اين کشور ۶۵۲هزار و ۲۲۵ کيلومتر مربع و جمعيت آن بر اساس آمار سال ۲۰۰۲، ۲۷ميليون و ۷۵۶هزار نفر بوده است. پايتخت اين کشور کابل مي باشد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا