ساختار شرکت هاي مخابراتي دولتي بايد تجاري شود

” دکتر نصرالله موحدي ” در گفت و گو با موبنا گفت : مسئله ديگر لزوم طراحي يک  سيستم تجاري براي شركت‌هاي دولتي است ، تاکنون در شرکت‌هاي دولتي مخابرات، به موضوع برگشت سرمايه و سود دهي آن پرداخته نشده است و انتخاب سرويس ها بدون توجه به مسائل اقتصادي و صرفا با در نظر …

” دکتر نصرالله موحدي ” در گفت و گو با موبنا گفت : مسئله ديگر لزوم طراحي يک  سيستم تجاري براي شركت‌هاي دولتي است ، تاکنون در شرکت‌هاي دولتي مخابرات، به موضوع برگشت سرمايه و سود دهي آن پرداخته نشده است و انتخاب سرويس ها بدون توجه به مسائل اقتصادي و صرفا با در نظر گرفتن ملاحظات تکنولوژيک بوده است.
وي افزود : از طرفي براي تحقق کامل برنامه هاي خصوصي سازي و نيز ايجاد رقابت منجر به ارتقاي خدمات ، شرکت هاي دولتي بايد مانند شرکت هاي خصوصي اداره شوند و براي رسيدن به چنين هدفي، بايد در ساختار جديد شركت‌هاي مخابرات، نگاه و برنامه ريزي تجاري حاکم شود و اين به اين معني است که به جاي تفکر صرفا تکنولوژيک، بايد به تکنولوژي هاي  جديد به صورت تجاري و خدماتي نگاه کرد.
وي تصريح کرد : نکته مهم که بايد به آن توجه کرد اين است که شرکت‌هاي مادر ديتا ، موبايل و زيرساخت فقط در مرحله گذر از ساختار دولتي به رقابتي و براي دوره زماني تغيير ساختار، پيش‌بيني شده‌اند.
وي گفت : با تکميل اين روند و در حالت ايده آل، وقتي که شرکت‌هاي استاني و يا هر شرکت خصوصي ديگر بتواند هر نوع سرويس اعم از ديتا، موبايل و ثابت را ارائه کنند، وجود شركت‌هاي مادر ديتا و غيره لزومي نخواهد داشت.
اين کارشناس اقتصادي خاطرنشان کرد :  حتي اگر اين شركت‌ها بخواهند ادامه حيات دهند بايد خصوصي شوند ، چون طبق برنامه فقط زيرساخت شبکه مخابراتي کشور در اختيار دولت باقي خواهد ماند.
B/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا