خصوصي سازي شرکت ها از مرز ۲ ميلياردو ۸۰۰ هزار تومان گذشت

 “غلامرضا حيدري کردزنگنه”درگفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا با اشاره به خصوصي سازي ايران در مقايسه با منطقه خاورميانه اظهار داشت:در سال ۸۶ ايران با ۲۵ هزار ميليارد تومان واگذاري سهام در بخش خصوصي سازي،توانست رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص دهد. کردزنگنه با اشاره به کشور فرانسه که رتبه نخست خصوصي سازي جهان …

 “غلامرضا حيدري کردزنگنه”درگفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا با اشاره به خصوصي سازي ايران در مقايسه با منطقه خاورميانه اظهار داشت:در سال ۸۶ ايران با ۲۵ هزار ميليارد تومان واگذاري سهام در بخش خصوصي سازي،توانست رتبه نخست منطقه را به خود اختصاص دهد.


کردزنگنه با اشاره به کشور فرانسه که رتبه نخست خصوصي سازي جهان را در اختيار دارد،گفت:اين کشور با ۲۲ ميليارد دلار خصوصي سازي در سال گذشته توانست حائز اين رتبه شود.


رييس سازمان خصوصي سازي با اشاره به واگذاري سهام عدالت تصريح کرد:تاکنون ۲۳ ميليون و۸۰۰ هزار سهام عدالت واگذار شده است و اين گروه در مهر و آبان ماه سود سهام خود را دريافت مي کنند.


رييس سازمان خصوصي سازي در مورد واگذاري شرکت هاي صدر اصل ۴۴ گفت: ۸۰ درصد از سهام مس، ۵/۸۱ درصد از سهام فولاد مبارکه، ۸۰ درصد فولاد خوزستان، ۸۰ درصد سهام کشتيراني و ۸۰ درصد مپنا واگذار شده است و فقط سهم دولت باقي مانده است و بخش عظيمي از حجم ارزش بورس کشور مربوط به شرکت هاي اصل ۴۴ است.


وي در مورد موانع تحقق اصل ۴۴ اظهار داشت:در راه تحقق اصل ۴۴ مشکلات قانوني وجود داشت که با تصويب قانون اصل ۴۴ و ابلاغ آن اين مشکلات حل شد.


کردزنگنه گفت:در حال حاضر مشکلي براي تحقق اصل ۴۴ وجود ندارد و سازمان خصوصي سازي با توجه به کشش بازار و عرضه و تقاضا شرکت ها را عرضه مي کند.


وي ادامه داد:با توجه به عزم ملي که در امر خصوصي سازي و تقويت بورس و بازار سرمايه در کشور ايجاد شده است،همه مردم و مسوولان در اين خصوص به اتفاق نظر رسيده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا