مسئولان وزارت بازرگاني بايد منطقي تر در خصوص تعرفه ها صحبت کنند

” دکتر علي سبحاني نيا ” در گفت و گو با موبنا گفت : صحبت هاي برخي از مسئولان وزارت بازرگاني در خصوص تعرفه گوشي تلفن همراه باعث افزايش قيمت گوشي تلفن همراه در ايران خواهد شد و مسئولان اين وزارتخانه بايد سنجيده تر گفته هاي خود را بيان کنند .وي ادامه داد : تعرفه …

” دکتر علي سبحاني نيا ” در گفت و گو با موبنا گفت : صحبت هاي برخي از مسئولان وزارت بازرگاني در خصوص تعرفه گوشي تلفن همراه باعث افزايش قيمت گوشي تلفن همراه در ايران خواهد شد و مسئولان اين وزارتخانه بايد سنجيده تر گفته هاي خود را بيان کنند .
وي ادامه داد : تعرفه گوشي تلفن همراه از نظر کارشناسي مي تواند کمتر از ۲۵ درصد باشد ، اما بنا به دلايلي اين کاهش صورت نمي گيرد .
وي تصريح کرد : کميسيون ماده يک ، که در مرکز توسعه و تجارت وزارت بازرگاني واقع شده است مي تواند از نظر کارشناسان و اساتيد دانشگاه ها در خصوص هرگونه افزايش و کاهش تعرفه کالا ها کمک بگيرد .
اين کارشناس اقتصادي در مورد ورود ايران به سازمان تجارت جهاني (WTO ) گفت : ورود ايران به سازمان تجارت جهاني تعرفه همه کالا ها را کاهش خواهد داد و اگر کشوري نتواند با قوانين اين سازمان خود را هماهنگ کند ، مورد برخورد جدي WTO قرار خواهد گرفت .
وي خاطرنشان کرد : قوانين سازمان تجارت جهاني براي همه کشور ها قابل اجرا است و اگر کشوري بعد از ورود به اين سازمان تعرفه هاي کالا هاي خود را کاهش نداده باشد به آن کشور مهلت داده شده تا خود را با WTO هماهنگ کند.
سبحاني نيا  تاکيد کرد : تلاش براي ورود به سازمان تجارت جهاني براي ايران با سختي هاي فراواني همراه خواهد بود و اين نکته را بايد مسئولان در نظر بگيرند که در آغاز ورود هيچ گونه ناهماهنگي با اين سازمان نداشته باشند .
B/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا