شركت مخابرات تا ۴ ماه آينده كاملا” خصوصي مي شود

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، غلامرضا حيدري كردزنگنه كه ميهمان تلفني نشست ويژه خبري شبكه ۲ در شب گذشته بود در خصوص عرضه ۵ درصد از سهام مخابرات كه روز گذشته به قيمت هر سهم ۱۵۰ تومان و به ارزش كل ۳۴۴ ميليارد تومان كشف قيمت شده بود اظهار داشت: شركت مخابرات يك هلدينگ …

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، غلامرضا حيدري كردزنگنه كه ميهمان تلفني نشست ويژه خبري شبكه ۲ در شب گذشته بود در خصوص عرضه ۵ درصد از سهام مخابرات كه روز گذشته به قيمت هر سهم ۱۵۰ تومان و به ارزش كل ۳۴۴ ميليارد تومان كشف قيمت شده بود اظهار داشت: شركت مخابرات يك هلدينگ ۳۱ شركتي است كه دولت با واگذاري آن به بخش خصوصي اجازه داد تا وارد منطقه حساس و استراتژيكي از صنعت شود.
وي ادامه داد: از سوي ديگر با ورود اين شركت به بورس تنوع بخشي صنايع افزايش يافت و موجب شد علاوه بر واگذاري شركت‌هاي از حوزه‌هاي نفت، فولاد و معدن ريسك بازار سهام كاهش و انگيزه‌ها افزايش يابد.
معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: در حالي ۲۰ درصد از سهام مخابرات به سهام عدالت واگذار شد كه علاوه بر عرضه ۵ درصدي سهام در روز گذشته، ۵ درصد ديگر به كاركنان آن اختصاص داده شد.
كردزنگنه ادامه داد: وضعيت عرضه تدريجي يا بلوكي سهام باقي مانده مخابرات ظرف چند روزه آينده توسط دولت مشخص مي شود.
وي افزود: تا ۴ ماه آينده ۵۰ درصد از سهام شركت مخابرات واگذار مي شود و اين شركت كاملا” خصوصي خواهد شد تا هيأت مديره آن از بخش خصوصي باشد.
وي تصريح كرد: با عرضه يك تا ۲ درصد ديگر از سهام مخابرات بيش از ۵۱ درصد از سهام آن واگذار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا