مابقي سهام مخابرات به صورت بلوك هاي ۱۰ تا ۲۰ درصدي عرضه خواهد شد

داوود زارعيان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهارداشت: ۴ درصد از باقيمانده سهام به عنوان سهام ترجيحي با قيمت هر سهم ۱۵۰ تومان به كاركنان تعلق مي گيرد، و مابقي سهام به صورت بلوك هاي ۱۰ تا ۲۰ درصدي به فروش مي رسد. وي افزود: ۵۱ درصد از سهام مخابرات به صورت …

داوود زارعيان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهارداشت: ۴ درصد از باقيمانده سهام به عنوان سهام ترجيحي با قيمت هر سهم ۱۵۰ تومان به كاركنان تعلق مي گيرد، و مابقي سهام به صورت بلوك هاي ۱۰ تا ۲۰ درصدي به فروش مي رسد.
وي افزود: ۵۱ درصد از سهام مخابرات به صورت بلوكي عرضه مي شود، ۲۰ درصد سهام عدالت، ۲۰ درصد هم كه در اختيار دولت باقي مي ماند.
زارعيان خاطرنشان كرد: عرضه بلوكي سهام از نظر مخابرات آماده است اما اين موضوع بستگي به نظر بورس دارد چرا كه سازمان بورس با توجه به در نظر گرفتن شرايط اقتصادي بازار زمان عرضه مابقي سهام مخابرات را تعيين مي كند.
مديركل روابط عمومي شركت سهامي مخابرات ايران گفت: عرضه سهام باقي مانده مخابرات نيازي به گرفتن مجوز از هيات وزيران ندارد و اگر قرار باشد سهام مخابرات به سرمايه گذاران خارجي فروخته شود نياز به مصوبه دولت داريم.
وي در خصوص خريد سهام توسط سرمايه گذاران خارجي از پنج درصدي كه براي كشف قيمت عرضه شد، افزود: سرمايه گذاران خارجي براي خريد سهام خرد اقدام نمي كنند و احتمالا در عرضه هاي بلوكي شاهد ورود سرمايه گذاران خارجي خواهيم بود.
زارعيان همچنين با اشاره به رضايت مسوولان مخابراتي از قيمت ۱۵۰ توماني براي هر سهم گفت: قيمت تعيين شده براي سهام مخابرات نزديك به رقم واقعي است و ما معتقديم قيمت تعيين شده در روز گذشته موجب التهاب بازار نخواهد شد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا