چرا سيم‌كارت‌ها مي‌سوزند؟

سيدحسن رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي مهم‌ترين عواملي كه موجب سوختن سيم‌كارت مشترك مي‌شود، روشن و خاموش كردن مكرر گوشي را از جمله دلايل اين موضوع دانست. وي افزود: هر گوشي كه وارد بازار مي‌شود، وقتي غيراستاندارد باشد سيم‌كارت را متاثر خواهد كرد زيرا پايه‌ها غيراستاندارد است و ولتاژ‌ها …

سيدحسن رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي مهم‌ترين عواملي كه موجب سوختن سيم‌كارت مشترك مي‌شود، روشن و خاموش كردن مكرر گوشي را از جمله دلايل اين موضوع دانست.
وي افزود: هر گوشي كه وارد بازار مي‌شود، وقتي غيراستاندارد باشد سيم‌كارت را متاثر خواهد كرد زيرا پايه‌ها غيراستاندارد است و ولتاژ‌ها به ميزان كمتر و يا بيش‌تر به سيم‌كارت وارد مي‌شوند.
معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيار ايران گفت: كانتري برروي سيم‌كارت‌ها وجود دارد كه به‌عنوان مثال اگر گوشي ۳۰ هزار بار روشن و خاموش شود، سيم‌كارت به صورت اتوماتيك‌ مي‌سوزد و مشترك بايد سيم‌كارتش را تعويض كند.
او تصريح كرد: ممكن است از سيم‌كارتي كپي گرفته شده باشد كه با سوختن و تعويض سيم‌كارت اين مشكل حل مي‌شود.
رضوي كثيف شدن گوشي را از ديگر فاكتورها در اين زمينه برشمرد و گفت: ذراتي كه از جايي كه باتري شارژ شده و يا به رايانه وصل مي‌شود و يا در برخي مواقع براده‌هاي مختلفي كه از لباس و يا جيب مشترك وارد گوشي شده باعث مي‌شود جرياني از پيني به پين ديگر وارد شود كه خود اين موضوع به سوختن سيم‌كارت منجر مي‌شود.
به گفته‌ي او گذاشتن نامناسب سيم‌كارت در گوشي از مواردي است كه خود مي‌تواند براي سيم‌كارت مشكل‌ساز شود كه اين خود موجب مي‌شود ولتاژ‌ها به جايي كه نبايد وارد شود.
معاون شركت ارتباطات سيار ايران تصريح كرد: تماس سيم‌كارت با آب از مواردي است كه موجب سوختن سيم كارت مي‌شود زيرا آب هادي الكتريسيته است و اگر گوشي روشن باشد به گوشي صدمه زده و سيم‌كارت مي‌سوزد اما اگر گوشي خاموش باشد بعيد مي‌دانم سيم‌كارت آسيب ببيند. معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيار در پايان اين موضوع را كه ارسال زياد پيامك نيز ممكن است به سختن سيم‌كارت منجر شود را تاييد نكرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا