تجهيزات شبکه “مترو اترنت” استان در راه است

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل ازروابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس محمدي قوام مديرعامل شرکت مخابرات استان کرمان افزود: برنامه وزارت بهره‌برداري شبکه در سال جاري است اما از آن جا که نصب و راه‌اندازي شبکه با پيمانکار است، اگر همه تجهيزات برسد، تلاش ما اين است بخشي از شبکه در هفته …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل ازروابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس محمدي قوام مديرعامل شرکت مخابرات استان کرمان افزود: برنامه وزارت بهره‌برداري شبکه در سال جاري است اما از آن جا که نصب و راه‌اندازي شبکه با پيمانکار است، اگر همه تجهيزات برسد، تلاش ما اين است بخشي از شبکه در هفته دولت راه‌اندازي شود.مترو اترنت  انتقال  اطلاعات  را با سرعت  بالا  بين  شهرها انجام  مي دهد.
وي افزود: قرارداد مترواترنت توسط وزارتخانه بسته شده و شرکت مخابرات تنها به عنوان ناظر ، وظيفه توسعه شبکه‌هاي استاني انتقال، فيبرنوري و تغذيه نيرو را به عهده داشته و انجام داده است.
مهندس محمدي قوام اقدامات توسعه‌اي را شامل تکميل فيبرنوري در بعضي از ۵۷ شهر استان به جز مراکز شهرستان‌ها دانست و اظهار داشت: دو مرکز فيبرنوري که مي‌خواستند آماده شد، بخشي از توسعه تجهيزات انتقال تکميل و بقيه در حال انجام است، همينطور طرح‌هاي تغذيه نيرو آماده و در حال نصب و راه‌اندازي است.
وي خاطر نشان کرد: البته با کمک پيمانکار يک بازنگري در برنامه انجام داديم.
وي زمان راه اندازي مترواترنت کرمان را پس از رسيدن اجناس خريداري شده و آزمايش تحويل آن‌ها دانست و اظهار داشت: اگر در تجهيزات ارسالي مشکلي نباشد، براي راه‌اندازي موردي نيست.
مدير عامل شرکت مخابرات استان کرمان از جمله مشخصات اين شبکه را انتقال اطلاعات با سرعت بالا بين شهرهاي استان برشمرد و گفت: با راه‌اندازي اين شبکه سرعت انتقال اطلاعات افزايش يافته و به طور مثال بين دو شهر کرمان و رفسنجان سرعت به يک گيگا بايت مي‌رسد که در کشور چنين سرعتي بين شهرها قابل توجه است.
وي افزود: اگرزير ساخت  استان کرمان  با استان‌هاي ديگر تقويت شود، امکان برقراري ارتباط با همين سرعت با ديگر استان‌ها هست.
وي از ديگر برنامه‌هاي شرکت در سال جاري به توسعه ۴۰۰ هزار شماره‌اي شبکه تلفن همراه استان اشاره کرد و افزود: ۷ هزار سيم کارت ۱۵۰ هزار توماني ثبت نام شده که براي واگذاري منتظر دريافت تجهيزات هستيم.
مهندس محمدي قوام از واگذاري به روز تلفن ثابت در شهرها خبر داد و گفت: در زمينه تلفن ثابت به دنبال به روزرساني واگذاري به خانوارهاي بالاي ۵۰ خانوار هستيم.
وي افزود: با شناسايي ۷۳ روستا طراحي انجام و تجهيزات خريداري شد و اميدواريم تا پايان سال تعهداتمان به وزارتخانه را انجام دهيم.
وي در پايان گفت: طبق برنامه سال جاري بايد ۱۱۰ دفتر ICT روستايي ايجاد و حدود۵۰۰ دفتر مخابراتي جديد در روستاهاي زير ۱۰۰ نفر داير کنيم.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا