مهمترين اپراتورهاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” ، در اين گزارش ۱۰ اپراتور برتر معرفي شدند که  به ترتيب به شرح زير مي باشد:۱-  اتصالاتاتصالات که فعاليت خود را از سال ۱۹۷۶ آغاز کرده است قديمي ترين اپراتور امارات عربي متحده است.اين شرکت سرويس هاي اپراتوري را در ۱۶ بازار جهاني ارايه مي دهد و …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” ، در اين گزارش ۱۰ اپراتور برتر معرفي شدند که  به ترتيب به شرح زير مي باشد:
۱-  اتصالات
اتصالات که فعاليت خود را از سال ۱۹۷۶ آغاز کرده است قديمي ترين اپراتور امارات عربي متحده است.
اين شرکت سرويس هاي اپراتوري را در ۱۶ بازار جهاني ارايه مي دهد و در مصر و عربستان سعودي شرکت هاي تابعه دارد.
اتصالات در بازار ۱۰ کشور آفريقايي سرمايه گذاري کرده و در افغانستان و اندونزي نيز فعاليت مي کند و با ۴۰۰ اپراتور در سراسر جهان قراردادهاي رومينگ دارد.
درآمد خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۲/۷ ميليارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۰۶ از ۲۵ درصد رشد برخوردار بوده است.
در فصل اول امسال مشترکين اين شرکت ۱۰۶ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزايش يافته اند.
۲- (MTC) Zain Group 
“زاين” ارايه سرويس هاي اپراتوري را از سال ۱۹۸۳ در کويت آغاز کرده است و در حال حاضر سرويس هاي خود را در ۷ کشور خاورميانه و ۱۵ کشور آفريقايي ارايه مي دهد.
در سپتامبر سال گذشته گروه   MTC نام خود را به “زاين” تغيير داد و بزرگ ترين سهام دار اين شرکت مقامات کويتي هستند که ۶/۲۴ درصد سهام آن را در اختيار دارند.
در سال ۲۰۰۷ ميلادي زاين ۷۵ درصد سهام “وسترن تل سيستم” را به قيمت ۱۲۰ ميليون دلار از کشور آفريقايي غنا خريد و علاوه بر آن اپراتور عراقي ” Iraqna” را نيز به قيمت ۲/۱ ميليارد دلار خريداري کرد.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۳/۱ ميليارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۰۶ از ۱۱ درصد رشد برخوردار بوده است.
در فصل اول سال جاري ميلادي تعداد کاربران اين شرکت ۷۰ درصد افزايش يافته است.
۳- SK Telekom
اپراتور کره جنوبي موسوم به ” SK تلکام” فعاليت خود را از سال ۱۹۸۴ آغاز کرده است  و سيستم اپراتوري خود را از نسل اول به دوم و از نسل دوم به سومي ارتقاء داده است .
سرويس هاي اين شرکت شامل سرويس هاي اينترنتي، چند رسانه اي و مالي است و سرويس هاي خود را در چين، ويتنام و مغولستان گسترش داده است.
اين شرکت اخيرا با يک سرمايه گذاري ۲۵ ميليون دلاري در ويرجين موبايل آمريکا ۱۷ درصد سهام آن را به خود اختصاص داده و به يکي از بزرگترين سهام داران ويرجين موبايل تبديل شده است.
سود خالص ” SK تلکام”  در سال ۲۰۰۷ ميلادي ۶/۱ ميليارد دلار برآورد شده که نسبت به سال پيش از آن ۵/۱۳ درصد رشد داشته است.
در فصل اول ۲۰۰۸ تعداد کاربران اين شرکت ۶۴ درصد افزايش يافته است.
۴- تلکام مالزي
اين شرکت فعاليت خود را از سال ۱۹۴۶ آغاز کرده است و علاوه بر مالزي سرويس هاي خود را در ۶ بازار آسيايي از جمله اندونزي، بنگلادش، پاکستان، هند، سريلانکا و ايران ارايه مي دهد.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي بيش از  800 ميليون دلار برآورد شده و تعداد کاربران آن در فصل اول سال جاري ۵۷ درصد رشد داشته است.
۵- سينگ تل موبايل
سينگ تل بزرگ ترين اپراتور سنگاپور است و تا آزاد سازي در بازار در دهه ۱۹۹۰ امتياز انحصاري داشته است.
اين شرکت فعاليت خود را از سال ۱۹۹۲ آغاز کرده است و در همان سال اولين نمايندگي خود را در نيويورک داير کرد و در بازار استراليا با عنوان  SingTel Optus فعاليت مي کند.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ حدود ۱/۲ ميليارد دلار بوده و تعداد کاربران اين شرکت در فصل وال سال جاري ۵۰ درصد رشد داشته است.
۶-MTN
شرکت MTN ارايه دهنده سرويس هاي اپراتوري ارتباط از راه دور در ۲۱ کشور آفريقا و خاورميانه است.
اين شرکت فعاليت خود را از سال ۱۹۹۴ در آفريقاي جنوبي آغاز کرده است و سود خالص آن در سال ۲۰۰۷ به طور تقريبي ۵/۱ ميليارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۰۶ ميلادي  01/0 رشد داشته است.
تعداد  کاربران اين شرکت در فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي ۳۴ درصد افزايش يافته است.
۷- تلکام اتريش
اين شرکت که بزرگ ترين اپراتور اتريش است فعاليت خود را از سال ۱۹۹۶ آغاز کرده است و در آن زمان تمام سهام آن در اختيار دولت بود.
در سال ۱۹۹۸  ميلادي ۲۵ درصد سهام اين شرکت توسط تلکام ايتاليا خريداري شد و اين شرکت از تسلط کامل دولت اتريش خارج شد.
در حال حاضر سرويس هاي اين اپراتوردر چندين بازار اروپايي مانند جمهوري چک، اسلواني، بلغارستان، کرواسي، يوگوسلاوي و بلاروس ارايه مي شود.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ بيش از ۷۷۰ ميليون دلار برآورد شده و تعداد کاربران آن در فصل اول سال جاري ۵/۴۱ درصد افزايش يافته است.
۸-  وودافون
شرکت وودافون که در سال ۱۹۸۴ تاسيس شده و شرکت تابعه  Racal Electronics بوده است ؛پس از سه سال  به طور کامل از  Racal Electronics جدا شد و به صورت يک شرکت مستقل درآمده و نام خود را نيز به وودافون تغيير داد.
اين شرکت که به يکي از بزرگ ترين اپراتورهاي تلفن همراه در جهان تبديل شده سرويس هاي خود را در اروپا، خاورميانه، آفريقا، آسيا پاسيفيک و آمريکا گسترش داده است.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ حدود ۱۰ ميليارد دلار بوده و در فصل اول سال جاري ميلادي تعداد کاربران وودافون ۴۰ درصد افزايش يافته است.
۹- تلکام ايتاليا
اين شرکت که در سال ۱۹۹۴ تاسيس شده است بزرگ ترين اپراتور ايتاليا محسوب مي شود و سرويس هاي خطوط زميني را در ايتاليا وسرويس هاي  GSM تلفن همراه را در ايتاليا و برزيل عرضه مي کند.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ حدود ۳/۳ ميليارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال ۲۰۰۶ ميلادي از ۸/۱۸ درصد افزايش برخوردار بوده است.
تعداد کاربران اين شرکت در فصل اول سال جاري ۵/۳۱ درصد افزايش يافته است.
۱۰-  تلنور
شرکت تلنور اپراتور نروژي است که در سه بخش تلفن همراه، خطوط ثابت و سرويس هاي راديويي فعاليت مي کند.
اين شرکت در ۱۲ اپراتور در سراسر اروپا داراي منافعي است و بزرگ ترين ارايه دهنده سرويس تلويزيون همراه در نروژ محسوب مي شود.
سود خالص اين شرکت در سال ۲۰۰۷ حدود ۵/۳ ميليارد دلار بوده و تعداد کاربران اين شرکت در فصل اول سال جاري ۲۵ درصد افزايش يافته است.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا