آيا دستگاه Zune مايکروسافت ساخته خواهد شد؟

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از تي جي ديلي، بر اساس اين گزارش مايکروسافت از تاييد يا تصديق شايعات مبني بر ساخت اين گوشي دوري کرده و کار کردن روي چنين دستگاهي را انکار مي کند اما محققان هشدار داده اند که اين غول نرم افزاري اگر تصميم به ساخت گوشي تلفن …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از تي جي ديلي، بر اساس اين گزارش مايکروسافت از تاييد يا تصديق شايعات مبني بر ساخت اين گوشي دوري کرده و کار کردن روي چنين دستگاهي را انکار مي کند اما محققان هشدار داده اند که اين غول نرم افزاري اگر تصميم به ساخت گوشي تلفن همراه Zune بگيرد ۲۰ ميليون گواهي نامه ويندوز موبايل را به خطر خواهند انداخت.
ميکاييل گارتنبرگ، يکي از محققان موسسه تحقيقاتي ژوپيتر، از جمله افرادي است که در باره ساخت گوشي Zune ديدگاه بدي ندارد و ساخت اين گوشي را از جنبه هاي مثبت آن مي بيند.
گارتنبرگ اين طور مي نويسد که مدل تجاري ويندوز موبايل به طور کامل از Zune متفاوت است و  Zune تا حدي با فناوري مايکروسافت سازگار است اما درهر جايي کار نمي کند. 
گارتنبرگ ادامه مي دهد که اين کشش هم اکنون روي پلتفورم ويندوز موبايل باعث ايجاد يک خطر مي شود.
وي مي افزايد: هيچ يک از توليدکنندگان تلفن همراه در ساخت يک پلتفورم در زمينه فناوري براي ديگران موفق نبودند و به همين دليل با دستگاه هاي خودشان اين پلتفورم ها را کامل کردند وبر اين اساس اپل دو مرتبه در ساخت اين نوع پلتفورم با شکست روبه رو شد، پالم و نوکيا نيز سعي کردند اين کار را انجام دهند اما آنها نيز موفق نشدند.
مايکروسافت هم اکنون قصد دارد با بيش از ۲۰ ميليون گواهي نامه کار کند و در حال فعاليت با شرکايش براي ارايه گوشي هاي جديد در زمينه استفاده هاي تجاري است.
وي ادامه مي دهد: حتي اگر مايکروسافت تصميم به ساخت گوشي Zune بگيرد اين شرکت با موانع مشابهي که بر سر راه آيفون اپل وجود داشت روبه رو مي شود.
يکي از مشکلات بر سر راه اين شرکت اين است که هيچ بازاري براي گوشي هاي قفل شکسته در آمريکا وجود ندارد؛ برخلاف اروپا که کاربران مي توانند هر دستگاهي را که دوست دارند انتخاب و به شکل قفل شکسته از آن استفاده کنند و سپس اپراتور خود را انتخاب کنند.
گارتنبرگ معتقد است که بعضي از عملکردهاي Zune در آينده مي تواند با نسخه هاي نسل بعدي ويندوز موبايل به پايان برسد درست همانند ويژگي آيپاد که با روي کار آمدن نرم افزار آيفون تمام شد.
براساس گفته هاي مدير اجرايي اين شرکت اين غول نرم افزاري به شکل نزديک تري با فروشندگان سخت افزاري به منظور اثر متقابل و همکاري محکم تر ميان نرم افزار و سخت افزار کار خواهد کرد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا