خصوصي سازي مخابرات به معناي ارائه خدمات باكيفيت است

فروهر فرزانه، استاد مهندسي برق مخابرات دانشگاه صنعتي شريف در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: خصوصي‌‏سازي مخابرات اين امكان را مي‌‏دهد تا اشخاص صاحب سرمايه و فني در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات فعاليت كنند.وي افزود: ارتباطات نيز جزئي از IT است به طوريكه جداكردن IT از مخابرات خيلي …

فروهر فرزانه، استاد مهندسي برق مخابرات دانشگاه صنعتي شريف در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: خصوصي‌‏سازي مخابرات اين امكان را مي‌‏دهد تا اشخاص صاحب سرمايه و فني در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات فعاليت كنند.
وي افزود: ارتباطات نيز جزئي از IT است به طوريكه جداكردن IT از مخابرات خيلي مشكل بوده زيرا خدمات آي‌‏تي روي بسترهاي مخابرات انجام مي‌‏شود و اين امر غير منطقي است كه بگوييم مخابرات خصوصي و آي‌‏تي دولتي است.
فرزانه درباره مسائل حاكميتي گفت: در تمام عرصه‌‏هاي حاكميتي نظارت دولت (مسائل رگولاتوري و مديريت فركانس) حائز اهميت است و بايد تمامي نهادهاي دولتي بر آن‌‏ها اشراف داشته باشند.
اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: قانونگذار و تنظيم مقررات ارتباطات بي‌‏سيم و باسيم بايد در عرصه نظارت دولت باقي بماند و سرمايه‌‏گذاري،اجرا، عرضه خدمات، سودآوري و نهايتا ارائه ماليات به عهده بخش خصوصي است.
وي خاطر نشان كرد: هيچ الگوي موفق و باكيفيت و با بازدهي بالا در دنيا صرفاً دولتي نبوده بلكه سيستم‌‏هاي مخابراتي با خصوصي‌‏شدن مي‌‏توانند خدمات ارزان، باكيفيت و سهل‌‏الوصل به مشتركين ارئه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا