۶۷ ميليون پيامك در روز عيد مبعث ارسال شد

محمدحسين فلاح اصغري در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بيش‌ترين ساعت ترافيك ارسال پيام كوتاه اظهار كرد: ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳ بيش‌ترين زمان ترافيكي ارسال پيام كوتاه است. او درباره‌ي ميزان ارسال پيامك در روز عيد مبعث گفت: تعداد ۶۷ ميليون پيامك در روز عيد …

محمدحسين فلاح اصغري در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بيش‌ترين ساعت ترافيك ارسال پيام كوتاه اظهار كرد: ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳ بيش‌ترين زمان ترافيكي ارسال پيام كوتاه است.
او درباره‌ي ميزان ارسال پيامك در روز عيد مبعث گفت: تعداد ۶۷ ميليون پيامك در روز عيد مبادله شد كه ۶۰ ميليون آن با موفقيت ارسال شد.
به گفته‌ي وي اين ميزان پيام از ساعت ۱۲ نيمه شب عيد مبعث تا ساعت۲۴ كه روز عيد به پايان رسيد ارسال شد.
او با بيان اين كه حدود ۹۰ درصد از پيامك‌هاي مشتركان بدون هيچ مشكلي ارسال مي‌شود، گفت: پيك ترافيكي كه از نظر ما ۱۰۰ ميليون است را در شب‌هاي عيد شاهديم اما در روزهاي معمولي ترافيك ما عادي است.
وي درباره‌ي مهم‌ترين عوامل ارسال نشدن پيامك‌ها گفت: اين مشكل ۶ تا ۷ درصد مربوط به مشتركان و ۳ تا ۴ درصد به شبكه مربوط است كه اين شبكه شامل مسيرهاي انتقال، سوئيچ‌هاي مخابراتي ثابت و موبايل و يا قسمت‌هاي سيگنالينگ شبكه‌ي موبايل است و در مورد مشتركان نيز عواملي چون خاموش بودن گوشي يا پر شدن حافظه پيامك، در دسترس نبودن مشترك در ارسال يا دريافت شدن پيامك موثر است.
معاون نظارت و مديريت شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار ايران در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: ‌مشتركان در همه‌ي ساعات شبانه‌روزي مشكلي براي ارسال پيامك ندارند و ما نيز توانايي و قابليت‌هاي لازم را در اين زمينه فراهم كرديم و شبكه نيز توانايي پاسخگويي به مشتركان همراه اول را در اين زمينه دارد.
به گزارش ايسنا همراه اول اكنون حدود ۲۷ ميليون مشترك داشته و تعرفه‌ي پيامك‌هاي فارسي از اواخر اسفندماه سال ۸۶ به مبلغ ۸۹ ريال محاسبه مي‌شوند و افزايش تعرفه‌ي پيامك‌هاي لاتين از ميزان ۱۴۲ ريال به ۲۲۲ ريال از تاريخ يكم تيرماه سال جاري اجرايي شد.


 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا