نوکيا با پرداخت ۳/۱ ميليون يورو به آلمان موافقت کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي اينتو موبايل ،  شرکت نوکيا سال گذشته ميلادي به دليل بالابودن هزينه ها ، کارخانه اش را درشهر بوخوم آلمان تعطيل و آن را به روماني منتقل کرد که اين قضيه موجب بروز اختلاف و اعتراض شديد آلماني ها شد.شرکت نوکيا همچنين به منظور …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي اينتو موبايل ،  شرکت نوکيا سال گذشته ميلادي به دليل بالابودن هزينه ها ، کارخانه اش را درشهر بوخوم آلمان تعطيل و آن را به روماني منتقل کرد که اين قضيه موجب بروز اختلاف و اعتراض شديد آلماني ها شد.
شرکت نوکيا همچنين به منظور کمک به دولت ايالت ” راين –  وستفالي شمالي”
 (NRW) به ايجا د موقعيت شغلي و سرمايه گذاري در بوخوم و شهرهاي مجاور آن با اجراي برنامه ” رشد براي بوخوم”  Growthfor Bochum ،  اقدام مي کند.
آلمان ها هنوز پس از تصميم نوکيا مبني بر تعطيلي کارخانه بوخوم و انتقال اين واحد توليد گوشي هاي تلفن همراه به روماني گله مند و خشمگين هستند.
نوکيا به دليل پايين بودن سطح دستمزدها در روماني به انتقال کارخانه ياد شده ، اقدام کرد و با تعطيلي کارخانه بوخوم حدود ۲هزار ور ۳۰۰ کارگر آلماني درفصل زمستان  بيکار شدند.
شرکت نوکيا ۲۰ ميليون يورو براي اجراي برنامه Growthfor Bochum هزينه کرده است و ۳/۱ ميليون يورو ديگر نيز با هدف پايان دادن به اختلاف پيش آمده ، پرداخت مي کند.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شد، دفتر مرکزي آن درشهر “اسپو”  قراردارد و درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت مي کند.
۱۳۱ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا