کاربران موبايل در بريتانيا بيشتر گوگل را انتخاب مي کنند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “سيوپ تايمز”، تحقيقاتي که توسط شرکت “اپرا” انجام شده نشان مي دهد گوگل با پيشي گرفتن از ياهو بيشترين مراجعه کننده کاربران تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.وب سايت تحقيقاتي ديگر موسوم به MSN.com با معرفي ۱۰ سايت پر طرفدار در بين …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “سيوپ تايمز”، تحقيقاتي که توسط شرکت “اپرا” انجام شده نشان مي دهد گوگل با پيشي گرفتن از ياهو بيشترين مراجعه کننده کاربران تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.
وب سايت تحقيقاتي ديگر موسوم به MSN.com با معرفي ۱۰ سايت پر طرفدار در بين مراجعه کنندگان موبايلي، گوگل را با دارا بودن سه چهارم تعداد کل کاربران در جايگاه اول قرار داده است.
تحقيقات اخير نشان داده است که کاربران تلفن همراه نيز مانند کاربران رايانه گوگل را به عنوان اولين سايت جستجو انتخاب مي کنند.
بيش از ۳۵ ميليون کاربر تلفن همراه از جستجوگر “اپرا ميني” براي سرچ گوگل استفاده مي کنند.
تاريخچه گوگل
گوگل کار خود را به عنوان يک پروژه تحقيقات در اوايل سال ۱۹۹۶ به وسيله “لاري پيج” و “سرجي برين” که دو دانشجو PHD از دانشگاه “استنفورد” بودند، شروع کرد. آنها مي خواستند فرضيه خود را در مورد اين که “اگر موتورهاي جستجو پايه و اساسشان روي تحليل رابطه بين وب سايت ها باشد نتيجه بهتري نسبت به روش هاي رايج و کلي آن زمان خواهد داشت” را گسترش دهند.
آنا اين روش را ابتدا “BackRub ”  ناميدند به خاطر اين که سيستم لينکهاي قبلي و داده شده را چک مي کرد و اهميت يک سايت را تخمين مي زد در حالي که  در آن زمان يک موتور جستجو کوچکي به نام “RankDex”ُ با همين استراتژي کار مي کرد.
آنان متقاعد شدند که صفحاتي که لينک هاي بيشتري به آنها از طرف صفحات معتبر ديگرداده شده ، داراي اهميت و ارتباط بيشتري مي باشند.
پيچ و برين تصميم گرفتند  فرضيه و يافته خود را بعنوان قسمتي از تحصيلات دانشگاهي براي موتور جستجوي خودشان انجام دهند و دامين” www.google.com “را در پانزدهم سبتامبر سال ۱۹۹۷ ثبت کردند و سپس رسما کمپاني گوگل را در هفتم  1998 در گاراژ يکي از دوستانشان در “Melno Park ” در کاليفرنيا ايجاد کردند.
گوگل در سال ۱۹۹۹ به دليل رويکرود و و گرايش کاربران به   “altavista” مشهورترين موتور جستجو آن زمان ، شکست خورد.
اما پس از آن موتور جستجو گوگل به خاطر سادگي و طراحي زيبا (تقليد شده از “altavista” اوليه) و نتايج جستجو مرتبط آن در ميان کاربران اينترنت جاي بخصوصي براي خود باز کرد.
در سال ۲۰۰۰ گوگل شروع کرده بود به فروش تبليغات به وسيله فروش کلمات کليدي که مرتبط و آشنا تر براي کاربران بود.
مفهوم و ايده فروش کلمات کليدي (Keywords) براي تبليغات به وسيله “Overtrue” براي اولين بار بنيان گذاشته شده بود.
آغاز روند موفقيت گوگل در اوايل سال ۲۰۰۴ بوده که از نظر  درخواست جستجو از”Yahoo! ” و “AOL” و “CNN ”  پيشي گرفت.
۱۱۲  / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا