مدير عامل شركت فن‌آوري اطلاعات:

شركت فن‌آوري اطلاعات كه طبق مصوبه‌ي سال ۸۶ هيات وزيران از شركت مخابرات ايران منفك شده و صد در صد سهام آن متعلق به دولت است، با تعريف جديد خصوصي نمي‌شود.سعيد مهديون – مديرعامل شركت فن‌آوري اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: تمام …

شركت فن‌آوري اطلاعات كه طبق مصوبه‌ي سال ۸۶ هيات وزيران از شركت مخابرات ايران منفك شده و صد در صد سهام آن متعلق به دولت است، با تعريف جديد خصوصي نمي‌شود.
سعيد مهديون – مديرعامل شركت فن‌آوري اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: تمام پروژه‌هاي شركت در عين حال برون‌سپاري مي شود و تنها مديريت طرح‌هاي برون‌سپاري شده با خود شركت خواهد بود.
وي درخصوص طرح تحول اقتصادي كشور گفت: تمام تحولات اقتصادي در شرايط فعلي كشور زماني مي تواند بهينه باشد و براي آن تصميم گرفته شود كه كنار آن فن‌آوري اطلاعات به عنوان تسهيل‌گر در تمام حوزه ها شامل نرم‌افزار، ‌سخت‌افزار و شبكه وجود داشته باشد.
او ادامه داد: معتقدم بدون استفاده بهينه و موثر از فن‌آوري اطلاعات نمي‌توان تحولات مورد نظر طرح تحول اقتصادي را جامه عمل پوشاند؛ مي توان طراحي كرد اما براي جامه‌ي عمل پوشاندن به آن حتما استفاده با حجم زياد از اطلاعات در برنامه قرار مي‌گيرد كه مستلزم كار چند برابر همه دست‌اندركاران اين حوزه از وزراتخانه تا فعالان حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار و مشاوره است و اين اتفاق نمي‌افتد مگر اين كه يك طرح نهايي كه در آن اهداف توسعه‌يي مشخص شده و وظايف دستگاه‌ها را تعريف كرده است اتخاذ كنيم.
وي با اين اعتقاد بر اين كه بخش خصوصي در ايران هنوز فكر مي‌كند دولت بايد كارفرماي او باشد و متاسفانه در دستگاه‌هاي دولتي هم اين تفكر وجود دارد، تصريح كرد: اگر بتوانيم در اين نظام با پياده‌سازي مو به موي ابلاغيه‌ي مقام معظم رهبري در اصل ۴۴ كه صراحت دارد بايد درصدي از بخش‌ها را بفروشيم و به بخش خصوصي واگذار كنيم كه در اين صورت قطعا عملكرد موفقي خواهيم داشت.
مهديون خاطر نشان كرد: اگر بتوانيم در حوزه‌ي ICT اصل ۴۴ را پياده كنيم، بخش خصوصي به عنوان يك كارفرما بهتر از دولت عمل خواهد كرد.
او افزود: بخش خصوصي كارفرمايي مصرف‌كننده است و به اين ترتيب مي‌توانيم به تحول اقتصاد كشور كمك كنيم. اين نوع ارتباط شبكه زيربناي تمام تحولات است كه اگر با خصوصي‌سازي بتوانيم بهره‌وري را بالا ببريم بخش دولتي نيز پويا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا