ژاپني ها باتري هوشمند براي تلفن همراه ساختند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “گيزمودو دات کام دات آ يو” ،  اين باتري توسط محققان شرکت ژاپني “ان تي تي دوکومو” معرفي شده است و  با کنترل دايمي و دريافت بازخورد ازاطلاعاتي که از کاربرمي گيرد ،  وضعيت کارکرد خودش را بررسي کرده و درصورت لزوم به کاربر …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “گيزمودو دات کام دات آ يو” ،  اين باتري توسط محققان شرکت ژاپني “ان تي تي دوکومو” معرفي شده است و  با کنترل دايمي و دريافت بازخورد ازاطلاعاتي که از کاربرمي گيرد ،  وضعيت کارکرد خودش را بررسي کرده و درصورت لزوم به کاربر هشدار مي دهد.
اين باتري با يک ميکرو کامپيوتر هشت بيتي بانام “برين” “brain” (مغز) مراحل  دريافت بازخورد ( فيد بک) و کنترل کارکرد را انجام مي دهد .
باتري با ميکروکامپيوتر ياد شده اطلاعات  لازم در زماني که باتري نياز به شارژ ، تعمير و يا حتي تعويض دارد، جمع آوري و در خود باتري  ذخيره مي کند.
اين اطلاعات هميشه بطور ثابت درباتري ماندگار هستند بطوري که چنانچه کاربرگوشي را تعويض کند ، مي تواند  به اطلاعاتي که از قبل روي باتري ذخيره شده است ، دسترسي داشته باشد.
ان تي تي  دوکومو اعلام کرد که رديابي و يافتن سريع وضعيت بد باتري بهترين راه براي جلوگيري از آتش گرفتن باتري Li-ions و يا انفجار آن مي شود.
اين باتري هوشمند جديد در مدلهاي جديد گوشي هاي تلفن همراه که درسال آينده ميلادي واردبازار خواهند شد ،  مورد استفاده قرار مي گيرد.
اطلاعات بيشتر درباره اين باتري از جمله قيمت فروش و زمان دقيق ورود به بازار ، درسايت اينترنتي ياد شده اعلام نشده است.
NTT DoCoMo, Inc. درسال ۱۹۹۱ در ژاپن تاسيس شد ودر زمينه ارايه خدمات بي سيم يا وايرلس فعاليت دارد و از محصولات اين شرکت مي توان از خدمات PDC, i-mode, W-CDMA, FOMA, HSDPA, PHS نام برد.
 131 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا