خلاء قانوني بزرگترين مانع ورود پست به بورس است

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز”، محمد سليماني ظهر امروز در حاشيه جلسه هيات دولت ، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ايسکانيوز مبني بر اينکه موانع پست براي ورود به بورس تا چه ميزان رفع شده است اظهار داشت: پست موانع زيادي دارد چون جزء شرکت هاي …

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز”، محمد سليماني ظهر امروز در حاشيه جلسه هيات دولت ، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ايسکانيوز مبني بر اينکه موانع پست براي ورود به بورس تا چه ميزان رفع شده است اظهار داشت: پست موانع زيادي دارد چون جزء شرکت هاي زيان ده است.
وي افزود:بخشي از شرکت پست که قابل واگذاري است مشخص شده و با تصويب در هيئت دولت مراحل ورود به بورس شروع خواهد شد ولي در اين زمينه خلاء قانوني وجود دارد چون شرکت پست تک شرکتي است و اگر بخواهد به دو تکه تقسيم شود قاعدتا بايد يک شرکت جديد و يا يک سازمان جديد تاسيس شود.
سليماني با بيان اينکه دو هفته پيش دولت تصويب کرد و اجازه داد که بر روي آن کار شده و قسمت حاکميت پست جدا شود افزود: تاسيس شرکت جديد در حال حاضر در اختيار دولت نيست مگر اينکه قانون مربوط به اصل ۴۴ تصويب شده و ابلاغ شود، در صورت ابلاغ آن دست دولت باز خواهد شد وگرنه متاسفانه اين طرح بايد به مجلس برود و يک مراحل طولاني را سير کند.
وزير ارتباطات در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسکانيوز مبني بر اينکه در سفر به اندونزي از طرف مقامات اين کشور پيشنهادي براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه اعلام شده است، گفت: در اين سفر چون بخش خصوصي نيز با ما همراه بود آنها با بخش خصوصي صحبت کردند و ترغيب کردند که بايد در مزايده اپراتور سوم شرکت کند ولي قطعي شدن آن را نمي دانم.
سليماني درخصوص صحبت مديرعامل بورس مبني بر تعهد وزير ارتباطات براي به عهده گرفتن بدهي هاي بعدي حضور اين وزارتخانه در بورس، عنوان کرد: اين تعهد را ما نبايد بدهيم چون کل شرکت هايي که واگذار مي شود طي صورت جلسه وزارت اقتصاد و دارايي منتقل شده و در حال حاضر شرکت ارتباطات کاملا در اختيار وزارت اقتصاد و دارايي قرار گرفته است.
وزير ارتباطات با بيان اينکه حتي ما اجازه دخالت در اموال و مطالب مربوط به شرکت مخابرات را نيز نداريم گفت: اگر هم بنا به تعهدي باشد قاعدتا وزارت اقتصاد و داريي بايد اين تعهد را از نظر وزارتخانه اي بدهد و اگر هم اين تعهد از نظر دولتي باشد که بايد پيشنهاد بدهند که در دولت تصويب شود.
وزير ارتباطات درخصوص که آيا در حال حاضر شرکت مخابرات از وزارت ارتباطات منفک شده است اظهار داشت: از سال گذشته اين اتفاق افتاده و هر شرکت که بخواهد واگذار شود اختياراتش نيز به وزارت اقتصاد و دارايي منتقل مي شود.
وي در پاسخ به اينکه شرکت مخابرات چه زماني واگذار خواهد شد گفت: اين سوال را بايد از بورس و يا وزارت اقتصاد و دارايي بپرسيم.
۰۷ /۱۴۶/۱۲۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا