ارايه‌ي سرويس‌هاي الكترونيكي بدون نرم‌افزارهاي متن‌باز فارسي در كشور تبعات سنگين اقتصادي دارد

حميدرضا ربيعي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: يكي از فعاليت‌هاي مهم ما در طرح ملي نرم‌افزارهاي متن باز پس از بومي‌سازي، فرهنگ‌سازي در زمينه‌ي استفاده و به‌كارگيري از نرم‌افزارهاي متن باز است. او ادامه داد: اين مرکز علاوه بر حضور فعال در مجامع بين‌المللي تا کنون بيش از …

حميدرضا ربيعي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: يكي از فعاليت‌هاي مهم ما در طرح ملي نرم‌افزارهاي متن باز پس از بومي‌سازي، فرهنگ‌سازي در زمينه‌ي استفاده و به‌كارگيري از نرم‌افزارهاي متن باز است.
او ادامه داد: اين مرکز علاوه بر حضور فعال در مجامع بين‌المللي تا کنون بيش از ‌۱۰۰ همايش يک روزه را در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي کشور برگزار کرده است.
وي با بيان اين كه بومي‌سازي لينوکس و ثبت آن با توزيع‌کنندگان بين‌المللي و فرهنگ‌سازي در زمينه‌ي استفاده از اينگونه نرم‌افزارها به خوبي انجام شده است اظهار كرد: آنچه كه بايد در سطح ملي انجام شود اتخاذ راهبرد صحيح براي استفاده از نرم‌افزارهاي متن باز در کشور است.
به گفته‌ي او خوشبختانه اين موضوع مورد توجه سازمان پدافند غيرعامل و نيروهاي مسلح قرار گرفته است و با بسياري از سازمان‌ها مانند بانك‌ها، انرژي اتمي و شرکت گاز و ديگر ارگان‌ها كه به استفاده از اين نرم‌افزارها روي آورده‌اند تعامل داريم و اميدواريم ديگر سازمان‌هاي دولتي نيز به اين مساله اهميت داده و اين امر را در دستور کار خود قرار دهند.
او گفت: با ارگان‌هاي مختلف نيز در اين رابطه تعامل كرده‌ايم و در حال حاضر نيز در بسياري از استان‌هاي اصلي انجمن‌هاي خودجوش متن باز شکل گرفته كه اميدواريم اين حركت در كشور با جهت‌گيري صحيح ادامه يابد تا بتواند علاوه بر فرهنگ‌سازي، ايجاد اشتغال كرده و اثرات اقتصادي و امنيتي مثبتي براي کشور به همراه داشته باشد.
وي يادآور شد: البته مركز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ي دانشگاه صنعتي شريف در كنار فرهنگ‌سازي فعاليت‌هاي تحقيقاتي در اين زمينه را نيز مي‌دهد.
مدير مركز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ي دانشگاه صنعتي شريف تصريح كرد: در زمينه‌ي استفاده از نرم‌افزار متن باز/ آزاد در توسعه‌ي سيستم‌هاي زيربنايي کشور با مجلس شوراي اسلامي مكاتباتي كرده و جلساتي را برگزار خواهيم كرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا