بيش از ۸۰ درصد پيامک ها با فونت فارسي ارسال مي شود

داوود زارعيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:  بر اساس نظر سنجي هاي صورت گرفته در حال حاضر کاربران  بيشتر پيامک هاي خود را با فونت فارسي  ارسال مي کنند.اين مقام مسئول گفت: با کاهش تعرفه پيامک فارسي ، استفاده از فونت فارسي  50 درصد نسبت به زمان قبل از تغيير تعرفه افزايش …

داوود زارعيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:  بر اساس نظر سنجي هاي صورت گرفته در حال حاضر کاربران  بيشتر پيامک هاي خود را با فونت فارسي  ارسال مي کنند.
اين مقام مسئول گفت: با کاهش تعرفه پيامک فارسي ، استفاده از فونت فارسي  50 درصد نسبت به زمان قبل از تغيير تعرفه افزايش يافته است.
وي ادامه داد: با تغيير تعرفه  اين سرويس همچنان مورد توجه کاربران تلفن همراه است و ازمحبوبيت اين سرويس کاسته نشده است.
 زارعيان گفت:درحال حاضر کاربران همراه اول  روزانه بيش از ۵۰ ميليون پيام کوتاه ارسال مي کنند.
 هيات دولت تغيير نرخ پيامک را در بهمن ماه سال ۸۶ به تصويب رساند که بر اساس آن از ابتداي تيرماه تعرفه پيامک فارسي ۸۹۰ ريال و تعرفه پيامک لاتين ۲۲۲ ريال محاسبه مي‏شود.
برخلاف آنکه  SMS لاتين  160 کاراکتر را پشتيباني مي کند تنها امکان ارسال ۷۰ کاراکتر در هر پيامک با فونت فارسي وجود دارد.  به همين دليل شرکت ارتباطات سيار  با همکاري مرکز ICT پيشرفته شريف، نرم افزاري را براي فشرده سازي فونت فارسي طراحي و عرضه کرده است .
نرم افزار پيامک فارسي که بر روي سايت همراه اول در دسترس است به کاربران اين امکان را مي دهد که ۲۰۰ کاراکتر  فارسي را دريک SMS  ارسال کنند.
کاهش تعرفه پيامک فارسي به خاطر  ترويج فرهنگ و زبان فارسي صورت گرفته، اين در حالي است که سازمان بازرسي به تعرفه پيشين پيام کوتاه يعني ۲/۱۴ اعتراض داشته و آن را ناعادلانه عنوان کرده است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا