در نظرگرفتن پلاك ۴۴۷ براي شركت مخابرات

شركت مخابرات ايران در حالي براساس مصوبه هيات پذيرش اوراق بهادار در ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده كه اين شركت از روز گذشته به عنوان چهارصد و چهل و هفتمين شركت پذيرفته شده در بخش «پست و مخابرات»، گروه و طبقه «مخابرات» و نماد «اخابر»، در فهرست نرخ‌هاي تابلوي اصلي …

شركت مخابرات ايران در حالي براساس مصوبه هيات پذيرش اوراق بهادار در ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده كه اين شركت از روز گذشته به عنوان چهارصد و چهل و هفتمين شركت پذيرفته شده در بخش «پست و مخابرات»، گروه و طبقه «مخابرات» و نماد «اخابر»، در فهرست نرخ‌هاي تابلوي اصلي بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد.
اين شركت مشمول اصل ۴۴ كه از ۲۴ تير۱۳۸۷ در فهرست شركت‌هاي ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده در شرايطي از امكان عرضه سهام در بورس برخوردار خواهد بود كه بنا بر نظر شركت سهامي بورس بايد سه مورد را رعايت و برطرف كند.
براين اساس، سهامدار عمده‌ شركت (وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات) متعهد است، خسارت ناشي از هرگونه دعاوي ديگر مربوط به دوره قبل از تاريخ درج كه اعلام نشده باشد و نيز مابه‌التفاوت ماليات متعلقه پس از كسر ذخيره ماليات و هرگونه كسري ذخاير احتمالي و ديگر بدهي‌هاي سنوات قبل تا تاريخ عرضه اوليه سهام شركت مخابرات ايران كه افشا و اعلام نشده را پرداخت كند.
همچنين مخابرات بايد اطلاعات مالي پيش‌بيني شده سال مالي منتهي به ۳۰ اسفند ۸۷ (حسابرسي‌شده) را ارائه كند. براساس اين گزارش تعيين رقم نهايي سرمايه (مطابق با مصوبه ۱۹ خرداد۸۷ هيات وزيران) با اعمال هرگونه افزايش از محل شركت‌هاي مخابرات استاني و ثبت نزد اداره ثبت شركت‌ها (اوراق سهام پس از ثبت رقم نهايي سرمايه نزد اداره ثبت شركت‌ها صادر و سپرده خواهد شد) به عنوان سومين شرط براي عرضه سهام اين شركت اعلام شده است.
به گزارش فارس، اين شروط در حالي از جانب بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه كشور مطرح شده كه به گفته مسوولان سازمان خصوصي‌سازي ظرف دو هفته آينده تا سقف ۵درصد از اين شركت در بورس عرضه خواهد شد.
از سوي ديگر مديرعامل شركت مخابرات ايران از تاييد افزايش سرمايه اين شركت تا پايان هفته جاري در سازمان حسابرسي خبر داد.
صابر فيضي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب گفت:‌ عددي كه پيش از اين به عنوان سرمايه مخابرات به تاييد و ثبت سازمان حسابرسي رسيده برابر با ۳۶‌هزار و ۹۰۰‌ميليارد ريال بود كه بعد از رسيدن و افزايش سرمايه به ۴۵‌هزار ميليارد ريال بر اساس خواسته بورس آن را بايد به تاييد سازمان حسابرسي مي‌رسانديم كه اين كار انجام شد.
مديرعامل شركت مخابرات ايران، با بيان اين كه اقدامات شركت مخابرات ايران در اين زمينه به اتمام رسيده گفت:‌ بعد از انجام كارهاي لازم و طي شدن روال عادي كار و تعيين زمان عرضه سهام توسط بورس اين كار انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا