امکان انتقال اعتبار بين مشترکين ايرانسل ممکن شد

به گزارش سيتنا به نقل از روابط عمومي ايرانسل از اول مرداد ماه مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل ميتوانند در هر لحظه و هر کجا از اعتبار موجود در سيم کارت خود براي ساير مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل شارژ بفرستند و يا صورتحساب سيم کارت دائمي ايرانسل ديگران را پرداخت نمايند. بنابر اين …

به گزارش سيتنا به نقل از روابط عمومي ايرانسل از اول مرداد ماه مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل ميتوانند در هر لحظه و هر کجا از اعتبار موجود در سيم کارت خود براي ساير مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل شارژ بفرستند و يا صورتحساب سيم کارت دائمي ايرانسل ديگران را پرداخت نمايند.
 بنابر اين گزارش آغاز راه اندازي اين سرويس جديد که براي نخستين بار در کشور عرضه شده است همراه با يک دوره آزمايشي يک ماهه از اول مرداد تا اول شهريور سال جاري خواهد بود.
 مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل براي انتقال اعتبار از خط خود کافي است طي يک پيام کوتاه که در آن به ترتيب شماره دريافت کنند? اعتبار، مبلغ اعتبار مورد نظر (به ريال) و شماره رمز ۵ تا ۸ رقمي را از چپ  به راست با علامت “:” بين آنها و بدون فاصله نوشته و از خط ايرانسل خود به شماره ۱۱۱۲ ارسال نمايند.
 به عنوان نمونه براي انتقال مبلغ ۱۰۰۰۰ ريال به شماره ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ با رمز ۱۲۳۴۵۶۷۸ کافي است متن ذيل طي يک پيام کوتاه به ۱۱۱۲ ارسال شود:


۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷:۱۰۰۰۰:۱۲۳۴۵۶۷۸


 به اين ترتيب، درصورتيکه دريافت کننده اعتبار، مشترک  سيم کارت اعتباري باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سيم کارت وي اضافه مي شود و درصورتيکه دريافت کننده اعـتبار، دارنده سيم کارت دائمي باشد، تا ميزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسويه مي شود. به عبارت ديگر،مشترکين ايرانسل با يک پيام کوتاه مي توانند سيم کارت اعتباري فرد ديگري را شارژ يا صورتحساب سيم کارت دائمي ساير مشترکان را پرداخت نمايند.
 پس از ارسال اعتبار، يک پيام کوتاه به گيرنده و فرستنده ارسال مي شود که در آن تاريخ و ساعت تراکنش، شماره گيرنده و فرستنده و مقدار اعتبار اعلام مي شود.
 رمز ورود بايد در همان نخستين باري که مشترک با استفاده از اين سرويس اقدام به ارسال اعتبار مينمايد تعيين شود.  به عنوان مثال با ارسال پيام کوتاهي با محتواي   09351234567:2000:12345678 به شماره ۱۱۱۲ مبلغ ۲۰۰۰ ريال به سيم کارت شماره ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ منتقل ميشود و رمز سرويس خط به خط مشترک ارسال کننده هم عدد ۱۲۳۴۵۶۷۸ ذخيره ميشود.
 در صورت نياز مشترکين مي توانند رمز سرويس خط به خط خود را با ارسال پيام کوتاهي مبتني بر فرمت تکرار رمز جديد:رمز جديد:رمز قديميPIN :  به شماره ۱۱۱۲ تغيير دهند. به عنوان مثال با ارسال متن PIN:12345678:55555:55555 به شماره ۱۱۱۲ از اين پس شماره رمز سرويس خط به خط فرستنده از ۱۲۳۴۵۶۷۸ به ۵۵۵۵۵ تغيير داده شده است و براي ادامه استفاده از سرويس خط به خط مي بايد از رمز جديد استفاده شود.
 براساس اين گزارش شماره رمز ۵ تا ۸ رقمي انتخابي در حکم تضمين امنيت هر تراکنش ميباشد، لذا لازم است مشترکين مراقبت هاي لازم را در اين خصوص اعمال نمايند. همچنين در صورتيکه ۳ مرتبه دستور خط به خط با رمز اشتباه ارسال شود، اين سرويس براي مشترک مسدود شده و براي فعال سازي مجدد آن ميبايست مشترک با مرکز خدمات مشترکين ايرانسل تماس بگيرد.
 کمترين حد مجاز براي انتقال اعتبار در هر تراکنش با استفاده از سرويس خط به خط ايرانسل ۱۰۰۰ ريال و بيشترين حد مجاز آن ۱۰ هزار ريال مي باشد. سقف انتقال روزانه اعتبار با استفاده از اين سرويس ۵۰ هزار ريال و در هر ماه ۱۰۰ هزار ريال براي هر يک از مشترکين ايرانسل تعيين شده است.
 در حال حاضر به ازاي هر بار استفاده از سرويس خط به خط ايرانسل مبلغ ۵۰۰ ريال کارمزد از اعتبار موجود در حساب فرستنده اعتبار کسر ميشود.
 براي اطلاعات بيشتر در خصوص سرويس خط به خط ايرانسل و نحوه تعيين و تغيير رمز عبور به www.Irancell.ir مراجعه فرماييد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا