سه خبر از بوتسوانا ، فيليپين و شرکت ناپستر

 به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،BTCکه به تاسزگي موفق به کسب مجوز GSMبرا ي ارايه سرويس هاي بي سيم اعتباري و دايمي در اين کشورآفريقايي شده است، اعلام کرد از راهکارهاي ردني براي ارايه سرويس هاي اينترنتي و خطوط ثابت نيز استفاده خواهد کرد.يک مقام آگاه در اين باره گفت: ،شرکت ترکيه اي …

 به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،BTCکه به تاسزگي موفق به کسب مجوز GSMبرا ي ارايه سرويس هاي بي سيم اعتباري و دايمي در اين کشورآفريقايي شده است، اعلام کرد از راهکارهاي ردني براي ارايه سرويس هاي اينترنتي و خطوط ثابت نيز استفاده خواهد کرد.
يک مقام آگاه در اين باره گفت: ،شرکت ترکيه اي ردني بر اساس اين تفاهم نامه موظف است از تمام راهکارهاي خود براي مديريت سرويس ها ي صدور صورت حساب براي اپراتور مذکوراستفاده کند.
“ميشل آر کارول”مدير عامل BTCدراين باره گفت:پلتفورم قابل انعطاف صدور صورت حساب اين توانايي را در اختيار ما مي گذارد که بدون فوت وقت و در لحظه، اقدام به سرويس دهي به کاربران کرده و همچنين اين پتانسيل را دارد که از تراکنش هاي دسترسي هاي چند منظوره براي سرويس هاي GSM،وايمکس و خطوط ثابت استفاده کند.
وي هدف ازانتخاب ردني ترکيه را قابليت هاي بالاي راهکارهاي اين شرکت و همچنين به صرفه بودن توليدات آن اعلام کرد.
بر اساس تازه ترين آمارها ي منتشر شده تعداد کاربران تلفن همراه در بوتسوانا تا پايان فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي زير يک و نيم ميليون نفربوده است.ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۹۰درصد اعلام شده است.
در اين کشور سه اپراتور ارتباطي وجو دارد.
همچنين در خبرها آمده است که شرکت “ناپستر” با هدف کسب سهم بيشتر در بازار موسيقي موبايلي با اپراتورهاي بزرگ تلفن همراه همکاري مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “دي اس ال ريپورتز”، با وجود اين که شرکت ناپستر  در سال ۲۰۰۲ دچار ورشکستگي شد پس از تاسيس دوباره اين شرکت توسط شرکت  Roxio ، طي ۴ سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
در حال حاضر ناپستر  به يکي از ارايه کنندگان اصلي موسيقي موبايلي به صورت آنلاين تبديل شده است و تقريبا نيمي از بازار موسيقي هاي موبايلي را در دست کنترل دارد.
اين شرکت به تازگي با AT&T ، بزرگ ترين اپراتور آمريکا قرارداد بسته است تا سرويس هاي موسيقيايي را براي اين شرکت ارايه دهد.
در حال حاضر هدف اين شرکت بستن قرارداد هاي مشابه با اپراتورهاي بزرگ تلفن همراه است تا از اين طريق درآمد خود را افزايش دهد.
يکي از  مشکلات اصلي شرکت ناپستر ضعف مديريتي آن است که سهامداران اين شرکت را  نگران کرده است.
به گفته تحليلگران بازار، ناپستر از جايگاه جالبي در بازار برخوردار است زيرا  ارزش اين شرکت از ميزان سرمايه آن بيشتر است.
همچنين در خبرهاي آمده است که وزير آموزش و پرورش فيليپين استفاده از تلفن همراه در مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت که ممنوعيت استفاده از تلفن همراه مي تواند در تمرکز دانش آموزان در سر کلاس هاي درس و پيشرفت آموزشي آنها بسيار موثر باشد.
بازي با گيم هاي تلفن همراه و ارسال و دريافت پيام هاي کوتاه در سر کلاس موجب افت تحصيلي بسياري از دانش آموزان شده است.
با وجود اين استفاده از تلفن هاي همراه در محوطه دانشگاه هنوز قانوني است و کاربران مي توانند گوشي خود را به دانشگاه بياورند.
برآوردهاي انجام شده نشان مي دهد که فيليپين حدود ۵۰ ميليون کاربر تلفن همراه دارد که روزانه حدود يک ميليون پيام کوتاه ارسال مي کنند.
۱۳۴/۱۱۲/ ۱۴ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا