آژانس حفاظت از محيط زيست آمريکا بر بازيافت موبايل تاکيد کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت رسايکل، گزارش ها حاکي است که بيش از ۱۰۰ تا ۱۳۰ ميليون دستگاه تلفن همراه به شکل طولاني مدت مورد استفاده قرار نمي گيرند و بسياري از آنها در خانه و محل سکونت افراد بدون استفاده در کشو، قفسه يا گنجه نگهداري مي شود.بر اساس …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت رسايکل، گزارش ها حاکي است که بيش از ۱۰۰ تا ۱۳۰ ميليون دستگاه تلفن همراه به شکل طولاني مدت مورد استفاده قرار نمي گيرند و بسياري از آنها در خانه و محل سکونت افراد بدون استفاده در کشو، قفسه يا گنجه نگهداري مي شود.
بر اساس اين گزارش ، اگر آمريکايي ها ۱۰۰ ميليون دستگاه تلفن همراه را بازيافت کنند به اندازه يک سال انرژي براي ۱۹۴ هزار خانواده آمريکايي ذخيره خواهد شد.
طرح بازيافت گوشي در همايش سالانه شهروندان آمريکاي لاتين (LULAC) مطرح شد.
اين طرح مردم را براي بازيافت گوشي هاي تلفن همراه از طريق آگهي و تبليغات در جرايد و روزنامه ها تشويق مي کند و براين اساس پادکست هايي در زمينه استفاده از سود اين تبليغات براي تلفن همراه بازيافتي تهيه مي شود.
آژانس حفاظت از محيط زيست طرحي مبني بر افزايش آگاهي روش هاي بازيافت موسوم به Plug-In To eCycling را با همکاري فروشندگان تجهيزات الکترونيکي، عرضه کنندگان سرويس ها و سازندگان گوشي  ارايه کرده است.
استفان لِ جانسون مدير EPA مي گويد: بازيافت تلفن همراه به ما کمک مي کند که علاوه بر ذخيره انرژي، مواد با ارزش و قابل استفاده را از زباله ها جدا کنيم.
از جمله شرکت هايي که در اين طرح شرکت کرده اند مي توان به AT&T، موتورولا، Office Depot، نوکيا، Best Buy، ال جي الکترونيکس، اسپرينت، پالم، سامسونگ، سوني اريکسون، T-Mobile و وريزون وايرلس اشاره کرد.
براساس اين گزارش، سال گذشته تنها خرده فروشان در طرح بازيافت بيش از ۴۷ ميليون دستگاه و تجهيزات الکترونيکي شرکت کردند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا