نگاهي به وضعيت بازار گوشي تلفن همراه در هفته گذشته

به گفته منابع خبري در بازار پايتخت،  بيشتر برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه نظير نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا نوسان قيمت بسيار ناچيزي را در اين هفته تجربه کردندکه فعالان بازار گوشي برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها ندارند.آنان  معتقدند که به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني،  وضعيت دقيق قيمت …

به گفته منابع خبري در بازار پايتخت،  بيشتر برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه نظير نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا نوسان قيمت بسيار ناچيزي را در اين هفته تجربه کردندکه فعالان بازار گوشي برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها ندارند.
آنان  معتقدند که به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني،  وضعيت دقيق قيمت ها قابل پيش بيني نيست.
همچنين بر خلاف آنچه انتظار مي رفت تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي نيز تاثير چشمگيري بر روند فعاليت هاي بازار رسمي و قاچاقچيان نداشته است.
اکثر شرکت هاي قانوني نيز بدون تغيير رويه نسبت به گذشته و به عرضه گوشي هاي ارزان قيمت خود مي پردازند.
در همين حال رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم کارت، گوشي و لوازم جانبي تلفن همراه کشور گفت: از يک ماه گذشته تاکنون به دليل عدم کاهش تعرفه واردات، بازار گوشي تلفن همراه، نوسان قيمت مشخصي را تجربه نکرده است.
“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد: در شرايط کنوني نبايد انتظار نوسان قيمت چشمگيري را در بازار گوشي هاي گارانتي دار داشته باشيم؛ زيرا  تعديل قيمت اين نوع گوشي ها بستگي به تعيين کاهش تعرفه واردات آن دارد.
کارشناسان بازار گوشي تلفن همراه معتقدند که ۹۰ درصد از سهم بازار متعلق به گوشي هاي بدون گارانتي است که از طريق مجاري غيرقانوني وارد بازار مي شود.
وضعيت بازار گوشي برخي برندها از جمله نوکيا ، سوني اريکسون، سامسونگ و  موتورولا به شرح زير بوده است:
**نوکيا
فعالان بازار تلفن همراه معتقدند که بيش از ۵۰ درصد از سهم بازار فروش گوشي متعلق به برند نوکيا است و  بازار خريد و فروش اين گوشي ها  در هفته گذشته به نسبت آرام بوده است.
اکثر گوشي هاي اين برند با کاهش قيمت نسبي ۵۰ تا ۱۰۰ هزار ريالي دربازار تلفن همراه توزيع شد.
گوشي هاي ۵۳۱۰ ، ۶۵۰۰ slide ، N82 و ۷۹۰۰ از جمله گوشي هايي از برند نوکيا بود که با کاهش قيمت فوق در بازار تلفن همراه فروخته شد.
گوشي هاي فوق به ترتيب به بهاي دو ميليون و ۵۰ هزار ريال، سه ميليون و ۲۰۰ هزار ريال، چهار ميليون و ۳۵۰ هزار ريال،  دو ميليون و ۸۵۰ هزار ريال در اختيار متقاضيان قرار گرفت.
فروشندگان معتقدند در هفته گذشته بازار گوشي هاي ارزان قيمت اين برند به مناسبت روز پدر رونق گرفت.زيرا که بيشتر مشتريان تمايل به خريد گوشي هاي ارزان قيمت اين برند را داشتند.
گوشي هاي ۱۲۰۰ ، ۱۲۰۸ و ۲۶۱۰  از جمله مدل هاي نوکيا بودند که در هفته گذشته فروش خوبي داشته و با قيمت هاي  350 هزار،  370 هزار  و  700 هزار ريال دربازار عرضه شد.
**سوني اريکسون
در حالي که در هفته گذشته بازار گوشي هاي سوني اريکسون به آرامي سپري شد، شرکت ” پارس کامتل” گوشي هاي هاي جديدي از اين برند را روانه بازار کرد.
گوشي W350 جديدترين گوشي از برند سوني اريکسون به شمار مي آيد که در هفته گذشته با قيمت  دو ميليون و ۳۰۰ هزار ريال  در اختيار متقاضيان قرار گرفت.
در هفته گذشته بازار گوشي هاي سوني اريکسون نيز همانند گوشي هاي نوکيا با  افزايش خريدوفروش گوشي هاي ارزان قيمت روبرو  شد.
مد ل هاي K320 ، K310 ، J110 ، K800 و K810 در هفته گذشته به عنوان پرفروش ترين گوشي هاي برند سوني اريکسون معرفي شد.
مدل هاي فوق به ترتيب  در هفته گذشته به بهاي ۷۵۰ هزار ريال، ۷۲۰ هزار ريال، ۳۸۰ هزار ريال، يک ميليون و ۸۰۰ هزار ريال و دو ميليون و ۱۵۰ هزار ريال به فروش رسيد.
**سامسونگ
بازار گوشي هاي سامسونگ با گارانتي متفرقه در هفته گذشته روزهاي سردي را سپري کرد و بيشتر فروش  اين مارک متعلق به گوشي هاي داراي گارانتي اعلام شد.
اکثر گوشي هاي سامسونگ با نوسان قيمت ناچيز در اختيار مشتريان قرار گرفت.
در هفته گذشته شرکت “پارس مايکروتل” عرضه کننده رسمي گوشي هاي سامسونگ ، جديدترين محصول خود را با نام M620  به قيمت يک ميليون و ۱۵۰ هزار ريال روانه بازار تلفن همراه کرد.
فروشندگان گوشي هاي سامسونگ مدل هاي E250 ، D900i را به عنوان پرفروش ترين گوشي معرفي کردند و قيمت آنها را به ترتيب ۹۵۰ هزار ريال و يک ميليون و ۸۰۰ هزار ريال اعلام کردند.
در همين حال اکثر فروشندگان سامسونگ معتقدند که سهم بيشتر بازار فروش تلفن همراه تهران متعلق به مارک هاي نوکيا و سوني اريکسون بوده است و در اين حال مارک سامسونگ جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
**موتورولا
اکثر گوشي هاي موتورولا در هفته گذشته با ثبات قيمت در بازار تلفن همراه عرضه شد و تعادل در عرضه و تقاضا براي گوشي هاي موتورولا باعث شد تا فروشندگان تغيير ي در  قيمت اين نوع گوشي ها ايجاد نکنند.
هم اکنون گوشي هاي Q9 ، Q8 ، U6، V8، V9، Z3،Z6 و Z8 که توسط شرکت “فيتکو” در بازار تلفن همراه عرضه شد، به ترتيب به بهاي سه ميليون و ۶۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۳۰۰ هزار ريال ، يک ميليون و ۷۵۰ هزار ريال، سه ميليون و ۶۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۱۲۰ هزار ريال، دو ميليون و ۱۵۰ هزار ريال، دو ميليون و ۴۰۰ هزار ريال و چهار ميليون و ۱۵۰ هزار ريال به فروش مي رود.
با توجه به شرايط بازار تلفن همراه فعالان اين حوزه پيش بيني کردند که طي هفته جاري قيمت گوشي هاي اين مارک نوسان نخواهد داشت.
۱۲۹/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا