کاهش استفاده ازسرويس هاي پيامک در هند

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،رگولاتور ارتباطي هند TRAIدر بيانيه اي در اين باره اعلام کرد:ميزان استفاده ازپيامک در حال حاضر به کمترين حد خود رسيده است بطوري که کاربران سرويس هاي GSM در فصل آخر سال ۲۰۰۷ ميلادي ماهانه ۳۹پيامک ارسال مي کردند که اين ميزان در فصل اول ۲۰۰۸ به ۲۶پيام …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،رگولاتور ارتباطي هند TRAIدر بيانيه اي در اين باره اعلام کرد:ميزان استفاده ازپيامک در حال حاضر به کمترين حد خود رسيده است بطوري که کاربران سرويس هاي GSM در فصل آخر سال ۲۰۰۷ ميلادي ماهانه ۳۹پيامک ارسال مي کردند که اين ميزان در فصل اول ۲۰۰۸ به ۲۶پيام رسيده است.
اين سازمان همچنين اعلام کرد تعداد پيامک هاي ارسالي کاربران شبکه CDMA ماهانه از ۲۰پيام در فصل آخر ۲۰۰۷ به ۱۷پيام کاهش يافته است.
TRAI در ادامه افزود: ميزان درآمد خالص سرويس هاي پيامک شبکه GSM نيز از ۹درصد به ۴.۳ درصد و شبکه CDMA نيز به ۱.۸درصد کاهش يافته است.
اين سازمان اعلام کرد با وجود کاهش درآمد در اين بخش اپراتورهاي هندي افزايش نسبي درآمدي را در بخش تماس هاي صوتي شاهد بوده اند که علت آن را مي توان هزينه کم اين سرويس عنوان کرد.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزارو ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در هند ۲۷۰ميليون و ضريب نفوذ آن  در اين کشور پر جمعيت بيش از۱۹درصد است.
هند۱۲اپراتور فعال دارد.
رتبه دوم بازارآسيا در اختيار هند مي باشد و بازارارتباطي اين کشوردرسيطره  شبکه gsm مي باشد به طوري که سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱ درصد بوده است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا