کميسيون اروپا نسبت به وب سايت هاي زنگ موبايلي کودکان هشدار داد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت تايمز آنلاين، تاکتيک و روش اين شرکت ها اين گونه است که با قرارداد طولاني مدت با کاربران براي دادن حق اشتراک، آنها را به اين باور مي رسانند که مي توانند زنگ هاي موبايلي را دانلود کرده و به شکل رايگان از سرويس هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت تايمز آنلاين، تاکتيک و روش اين شرکت ها اين گونه است که با قرارداد طولاني مدت با کاربران براي دادن حق اشتراک، آنها را به اين باور مي رسانند که مي توانند زنگ هاي موبايلي را دانلود کرده و به شکل رايگان از سرويس هاي اين وب سايت ها استفاده کنند و به اين ترتيب آنها را گول مي زنند. 
کميسيون ارپا مستقر در بروکسل اين هفته اعلام کرد که ۱۲ وب سايت زنگ هاي موبايلي انگليس  و ديگرکشورهاي اروپا يي را مورد بررسي و بازجويي قرار خواهد داد.
ويوين ردينگ ، عضو هيت مديره مخابرات اتحاديه اروپا مي گويد: اپراتورها در مقابله با بهره برداري و استثمار کاربران تلفن همراه، پذيرفته اند که ميزان هزينه هاي مکالمات بين المللي را کاهش دهند.
بر اساس اين گزارش، بيش از ۵۰۰ وب سايت در ۲۷ منطقه اتحاديه اروپا مورد بررسي قرار گرفت که مشخص شد حدود ۸۰ درصد آنها حقوق کاربران را نقض کرده اند.
در اروپا بعضي از کودکان ۵ ساله تلفن همراه دارند  و افراد جوان اغلب از زنگ موبايل به عنوان مد استفاده مي کنند.
اين تحقيقات نشان داد که کودکان به دليل آسيب پذيرتر بودن در بازار سرويس هاي تلفن همراه بيشتر مورد هدف قرار مي گيرند.
بسياري از کاربران معتقدند که آنها زنگ هاي موبايلي را بصورت هفتگي يا روزانه با حق اشتراک ۵۰/۱ پوند خريداري مي کنند.
تحقيقات نشان داد که کلمه رايگان بايد اين گونه باشد که کاربران هزينه اي براي دريافت زنگ هاي موبايلي نپردازند درحالي که کاربران در يک قرارداد طولاني مدت هزينه زيادي پرداخت مي کنند ودر نتيجه اتحاديه اروپا تصميم گرفت که با استفاده از قوانين اجباري سازمان تنظيم مقررات در اين صنعت تغييراتي ايجاد کند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا