همكاري جديد گوگل و ياهو در حوزه تلفن همراه

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آي دي جي نيوز، سخنگوي گوگل روز گذشته اعلام كرد: با توجه به اينكه بازار تلفن همراه جهان ۳ برابر بزرگ تر از بازار اينترنت است اين شركت تصميم گرفته است با همكاري ياهو بر اين بازار دو و نيم ميلياردي مسلط شود. اندي رابين اعلام كرد كه …

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آي دي جي نيوز، سخنگوي گوگل روز گذشته اعلام كرد: با توجه به اينكه بازار تلفن همراه جهان ۳ برابر بزرگ تر از بازار اينترنت است اين شركت تصميم گرفته است با همكاري ياهو بر اين بازار دو و نيم ميلياردي مسلط شود.
اندي رابين اعلام كرد كه گوگل پلت فرم جديدي را براي تلفن همراه طراحي كرده است كه به اين وسيله مي تواند بر بازار ميلياردي تلفن همراه جهان مسلط شود.
وي گفت: گوگل تا كنون ۱۰ ميليون دلار براي توسعه اين طرح هزينه كرده است و قرار است آن را به صورت متن باز در اختيار كاربران تلفن همراه قرار دهد.
گوگل بر اين عقيده است كه با اين كار مي تواند بازار جهاني تلفن همراه را به خود وابسته كند اما اين نكته را نيز مي داند كه در اين مسير به كمك و ياري ياهو نيازمند است از اين رو قرارداد همكاري را با دومين موتور جستجوي جهان منعقد كرده است.
وي گفت اين سرويس جديد از ابتداي سال ۲۰۰۹ در ۷۲ كشور جهان عرضه خواهد شد و ابتداي آن نيز از آسيا خواهد بود.
رابين در پايان سخنانش به اين نكته نيز اشاره كرد كه اين پلت فرم متن باز بر روي گوشي تلفن همراهي كه نامش را فاش نكرد امتحان شده و كاملا موفق بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا