مروري بر مهمترين عناوين خبري حوزه تلفن همراه در هفته منتهي به ۲۰ تيرماه ۸۷

به گزارش گروه اخبار داخلي موبنا، رييس انجمن توليدكنندگان گوشي همراه در اين هفته خبر از حذف بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ داد و گفت : سرانجام پس از چندين ماه بلاتكليفي، گمرك تعرفه‌هاي وارداتي مصوب هيات وزيران درباره گوشي تلفن همراه را اجرا كرد.در خبر ديگري به نقل از وزير ارتباطات …

به گزارش گروه اخبار داخلي موبنا، رييس انجمن توليدكنندگان گوشي همراه در اين هفته خبر از حذف بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ داد و گفت : سرانجام پس از چندين ماه بلاتكليفي، گمرك تعرفه‌هاي وارداتي مصوب هيات وزيران درباره گوشي تلفن همراه را اجرا كرد.
در خبر ديگري به نقل از وزير ارتباطات اعلام شد که درآمد دولت از محل ارائه سرويس پيامک ، پس از کاهش تعرفه پيامک فارسي به ميزان ۳۰ درصد کاهش يافته است که اين اظهارات با انتقادهايي از سوي برخي رسانه ها مواجه شد.
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار نيز از كاهش ۱۰ تا ۱۲ ميليارد توماني درآمدهاي اين شركت در اثر كاهش تعرفه خدمات و كاهش هزينه انتقال سند سيم‌كارت‌هاي اعتباري خبر داد. 
يکي ديگر از رويدادهاي مهم خبري در هفته سوم تيرماه ، ابراز نگراني امام جمعه قم نسبت به گسترش و همه گير شدن تلفن همراه بود که به اعتقاد وي سبب شده تا برخي به جاي استفاده مفيد از اين وسيله به سوء استفاده از آن پرداخته و سبب بروز گناهان فراواني در جامعه شوند.
اعمال کاهش و افزايش تعرفه‌ پيامك در قبوض اين دوره‌ مشتركان ، اعلام شرايط حضور در مزايده‌ اپراتور سوم تلفن همراه ، ارائه  سرويس MMS تا مهر ماه سال جاري و تدوين آيين نامه  استفاده مشاع اپراتورها از سايت هاي تلفن همراه نيز از جمله ديگر خبرهاي مهم و مورد توجه در حوزه تلفن همراه بودند که ظرف هفته جاري از بازتاب گسترده اي در رسانه هاي گروهي برخوردار شدند.
مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران  اعلام کرد ، مابه‌التفاوت تعرفه‌ پيامك فارسي كه قرار بود از ‌۲۰ اسفندماه گذشته با كاهش قيمت و حدود ‌۸۹ ريال محاسبه شود و اين امر تا كنون به دلايل فني امكانپذير نشده بود، در صورتحساب‌هاي اين دوره‌ مشتركان تلفن همراه اعتباري و دايمي يعني از تاريخ ‌۱/۳/۸۷ تا ‌۱/۵/۸۷ محاسبه مي‌شود
مديرعامل شركت ارتباط مشترك شهر نيز در اين هفته ، خبر از تصويب  مجموعه‌ قوانين مرتبط با اپراتورهاي تلفن همراه و تعامل آن‌ها با شهرداري در مجمع شرکت ارتباط مشترک شهر تا هفته‌ آينده داد . اين شرکت  براي هماهنگي استفاده‌‌ مشاع اپراتورهاي تلفن همراه از فضا جهت نصب آنتن راه‌اندازي شده است .
عدم استقبال مردم از سيم کارت هاي ۰۹۱۰ و امکان ارسال پيامک از تلفن ثابت به همراه امکان در آينده اي نزديک ، تاييد اسناد و مدارك مرتبط با اپراتور سوم تلفن همراه و كاهش حق‌ امتياز اوليه ۳۰۰ ميليون يورويي مزايده اپراتور سوم  و حداقل سهم دولت از درآمد‌هاي اين اپراتور به ۱۵ درصداز ديگر خبرهاي اين حوزه در هفته منتهي به ۲۰ تيرماه بودند.
موکول شدن تدوين توافقنامه سطح خدمات تلفن همراه به بعد از خصوصي سازي شرکت مخابرات ايران ، ارائه  نرم افزار پيام رسان فارسي به صورت ناقص به مشترکان همراه اول ، تشکيل جلسه  کميته واردکنندگان گوشي براي بررسي اظهارات مديرعامل شرکت نيمه هادي عماد که واردکنندگان قانوني گوشي را قاچاقچي خطاب کرده بود و همچنين ارائه ۵۰۰ تقاضاي رديابي گوشي سرقتي به ايرانسل  انضمام ،  پايان يافتن  فعاليت پيمانکاران عمومي ارتباطات سيار و جريمه
پيمانکار GPRS همراه اول ديگر خبرهاي حوزه تلفن همراه کشور در هفته سوم تيرماه بود
معاون وزير ارتباطات در خبري مربوط به تاخير راه اندازي سرويس GPRS  همراه اول  اعلام کرد : از آنجايي که طبق قرارداد، شرکت “صا ايران” که پيمانکار ارائه سرويس اينترنت همراه اول است ، بايد در زمستان ۸۶ اين سرويس را آماده عرضه مي کرد ، اما اين پيمانکار به دليل تاخير، طبق قرارداد جريمه خواهد شد.
رئيس انجمن صنفي فروشندگان سيم کارت، گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي کل کشور نيز پس از انتشار خبري به نقل از مدير عامل شرکت نيمه هادي عماد که يکي از سه شرکت طرف قرارداد وزارت صنايع براي توليد گوشي همراه بود، اعلام کرد : امروز  جلسه اي در کميته وارد کنندگان تلفن به منظور رسيدگي به اظهارات مديرعامل اين شرکت  تشکيل مي شود.
مديرعامل شرکت نيمه هادي عماد با اشاره به اينکه تمامي گوشي هاي تلفن همراه موجود در بازار قاچاق است تاکيد کرده بود که تمامي واردکنندگان اصلي به بزرگترين قاچاقچي اين کالاي ارتباطي تبديل  شده اندکه اين اظهارات با واکنش تند شرکت هاي واردکننده گوشي و نهادهاي صنفي آنها مواجه شد.
ديگر خبرهاي اين حوزه در هفته پر خبر منتهي به روز بيستم تير ماه عبارت بودند از : افزايش  ظرفيت شبکه تلفن همراه اپراتور اول به بيش از ۳۰ ميليون شماره ، وعده واگذاري اپراتور سوم تا پايان نيمه نخست امسال ، عدم حضور شرکت مخابرات در مزايده شبکه هاي نسل جديد و ابلاغ مصوبه تغيير نرخ پيامک به اپراتورهاي غير دولتي ، فراهم نبودن زيرساخت‌ مورد نياز دريافت شكايات مشتركان از طريق پيامك و همچنين انتخاب مشاور مجري پروژه مزايده اپراتور سوم تا پايان ماه جاري .
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا