بيكاري جوانان، ميزان استفاده از تلفن همراه را افزايش مي‌دهد

دکتر ” امير احسان مروجي ” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه اگر در جامعه امكانات تفريحي به حد كافي در دسترس باشد، ميزان استفاده از تلفن همراه كمتر مي‌شود  اظهار داشت: در جامعه‌اي كه فرصت‌هاي كاري و سرگرمي كم باشد، استفاده از ابزاري مانند تلفن همراه افزايش مي‌يابد.وي تاکيد کرد: …

دکتر ” امير احسان مروجي ” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه اگر در جامعه امكانات تفريحي به حد كافي در دسترس باشد، ميزان استفاده از تلفن همراه كمتر مي‌شود  اظهار داشت: در جامعه‌اي كه فرصت‌هاي كاري و سرگرمي كم باشد، استفاده از ابزاري مانند تلفن همراه افزايش مي‌يابد.
وي تاکيد کرد: محدوديت جوانان در استفاده از امکانات تفريحي و شغلي امروزه در جامعه ما يک معضل است که استفاده از تلفن همراه را در بين اين قشر تشديد مي کند.
وي با اشاره به استفاده نادرست از پيام كوتاه از سوي کاربران بويژه جوانان خاطر نشان کرد: اگرچه پيام كوتاه مي تواند ابزاري مناسب براي گسترش ارتباطات شفاهي باشد، اما به دليل عدم فرهنگ سازي امروزه به معضلي تبديل شده که امنيت خانواده ها را تهديد مي کند.
 مروجي با تاکيد بر اين که گسترش استفاده از هر ابزار جديد مي تواند موجب افزايش سوء استفاده از آن وسيله شود، يادآور شد: زماني که ابزاري از کاربرد اصلي خود فاصله بگيرد، جزء تشريفات زندگي محسوب شده و مردم به‌عنوان يك امتياز از آن استفاده مي‌كنند و تلفن همراه نيز در زمان حاضر چنين كاركردي را بين مردم ما دارد.
اين روانشناس در باره استفاده از تلفن همراه در مدارس و بين کودکان و نوجوانان گفت که حمل و استفاده ازتلفن همراه در مدارس بي‌مورد بوده و توجيه منطقي و عقلاني ندارد و اوليا مدارس نسبت به اين مساله بايد حساس باشند و دانش آموزان را کنترل کنند.
مروجي با تاکيد بر اين که استفاده از تلفن همراه جز اتلاف وقت كودكان نتيجه ديگري نخواهد داشت،خاطرنشان کرد: واقعيت اين است كه يک كودك ۱۰ ساله نمي‌تواند استفاده درستي از وسيله‌اي مانند تلفن همراه داشته باشد.
وي ادامه داد: هر وسيله قابل استفاده براي انسان كاركرد مثبت و منفي دارد اما آنچه که امروزه موجب نارضايتي در کشور ما شده، رواج تلفن همراه نيست، بلکه استفاده نادرست از آن است.
۱۲۸/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا