ايرادهاي برنامه ارسال پيامك فارسي

هنگامي هم که اين اقدام صورت گرفت، مسئولان قول يک برنامه فارسي مناسب براي ارسال پيامک را دادند که پس از دو هفته به دست مشترکان مي‌رسد.چگونه است زماني که سخن از گراني تحصيل در فرانسه و تظاهرات جوانان آنجا مي‌شود، در خبرها به طور تلويحي از آنها حمايت مي‌کنيم، اما با اقدامات داخلي (چه …

هنگامي هم که اين اقدام صورت گرفت، مسئولان قول يک برنامه فارسي مناسب براي ارسال پيامک را دادند که پس از دو هفته به دست مشترکان مي‌رسد.
چگونه است زماني که سخن از گراني تحصيل در فرانسه و تظاهرات جوانان آنجا مي‌شود، در خبرها به طور تلويحي از آنها حمايت مي‌کنيم، اما با اقدامات داخلي (چه از طرف دولت، چه از اطراف!) به طور متمدنانه! برخورد مي‌کنيم؟!
اگر در يک کشور پيشرفته‌اي بوديم، حتما سخنان چند وقت پيش وزير به اصطلاح ICT درباره ميزان پهناي باند و سرعت اينترنت خانگي و غيرخانگي، آن را به استيضاح در صحن مجلس کشانده بود، در حالي که حتي اگر کسي هم اکنون از آن سخنان انتقاد کنند، بسياري مي‌گويند:حالا تو با اينترنت چه کار داري، اصلا چه فرقي مي‌کند؟
گاه نمي‌داني همان کساني را که از انتقاد و انتقادپذيري، عدالت و عدالتخواهي دم مي‌زنند، چگونه با اين دو مقوله ربطشان دهي!
اگر از همه اينها بگذريم، مسأله‌اي که هنوز داغ است، برنامه ارسال پيامک همراه اول است.
چند روزي است که نسخه اول پيام‌رسان فارسي همراه اول بارگذاري شده و مي‌توان آن را دانلود و استفاده کرد. شايد اين مطلب تماما محاسن و معايب اين برنامه را عنوان نکند، اما برخي نکات به چشم مي‌خورد که بهتر دانستم همه بدانند.
گمان مي‌کنم تنها حسن اين برنامه، تعداد کاراکتري است که مي‌توان در يک sms از آن استفاده کرد، اما درباره معايب آن، مي‌توان به نکات زير اشاره کرد:
۱- به نظر مي‌رسد برنامه بودن اين محيط، خود عيب بزرگي است، چرا که حتي اگر ورژن‌هاي بهينه‌تر و کاراتري از نسخه كنوني ارايه شود، باز هم اساس محيط به صورت برنامه است و معايب يک برنامه را هم داراست و با آن که چند نسخه از اين برنامه ارايه شده، باز هم ديده مي‌شود که امکان نصب آن حتي براي برخي گوشي‌هاي متداول و پيشرفته وجود ندارد.
براي مثال، صندوق پيام‌ها از صندوق اصلي جداست و يا براي رسيدن به برنامه، کار سختي در پيش داريم؛ مثلا بايد وارد منوي گوشي شده و از آنجا برنامه را اجرا کنيم. (تازه همانجا هم همراه اول چند لحظه وقتمان را با تبليغ خود مي‌گيرد.)
۲- در منوي برنامه نيز اشکالاتي هست كه مهمترين آن، کندي منوي برنامه است. (البته در حالت عادي شايد کمتر به چشم آيد، اما پس از چند روز که سرعت دستتان در اين برنامه بالا مي‌رود، خواهيد ديد که چه حالت عذاب‌آوري دارد!)
۳- دسترسي آسان به inbox و sent item يکي از مواردي است که در همه گوشي‌ها رعايت مي‌شود که در اين برنامه، نه تنها رعايت نشده، بلکه منوها به صورت ابتدايي و ناقص چيده شده است.
اشکالات بزرگتري نيز وجود دارد که به صورت اجمالي به از آن مي‌گذريم:
۴- وجود نشانه‌هاي کم در محيط برنامه
۵- يکي از مواردي که سازندگان برنامه نمي‌دانستند! اين بود که افراد بيشتر براي فرتسادن پيامک از شماره‌هاي ذخيره شده در contacts استفاده مي‌کنند، در حالي که در اين برنامه، بايد شماره فرد مورد نظر را حفظ کني و شماره را در محيط برنامه بنويسي. حتي قابليت copy نيز ندارد تا شماره يا بخشي از يک پيام را کپي کرد.
۶- در همه گوشي‌ها، هنگامي که پيامکي فرستاده مي‌شود، براي اطمينان از رسيدن آن به مقصد امکان delivery وجود دارد که در اين برنامه اصلا اثري از آن نيست.
۷- يکي از مهمترين اشکالاتي که ديده مي‌شود، اين است که از حالت فشرده اين برنامه، تنها براي فرستادن پيامک به مشترکان همراه اول مي‌توان استفاده کرد؛ به عبارتي، براي فرستادن پيامک به مشترکان، ديگر اپراتورها بايد متحمل افزايش قيمت باشيد.
با يک نگاه اجمالي به برنامه، معايب نامبرده به راحتي قابل مشاهده است که مطمئنا همه مشکلات و معايب آن نيست. هدف از اين نوشته کوتاه، اصلاح خدمات‌رساني و آشنايي همراه اولي‌ها به طرز رفتار و برخورد با مشترکان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا