معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات راديويي : رديابي سيم كارتهاي اعتباري كار ساده‌اي نيست

چند هفته است عناصر برخي گروهك هاي تروريستي با ارسال پيامك هايي حاوي اطلاعيه هاي جعلي سياسي سعي در تشويش اذهان عمومي داشتند كه موفق به اينكار نشدند، اما موضوع مهم اين بود كه برخي معتقد بودند ارسال اين پيامك ها از طريق برخي از سيم كارت هاي اعتباري صورت گرفته اين در حالي است …

چند هفته است عناصر برخي گروهك هاي تروريستي با ارسال پيامك هايي حاوي اطلاعيه هاي جعلي سياسي سعي در تشويش اذهان عمومي داشتند كه موفق به اينكار نشدند، اما موضوع مهم اين بود كه برخي معتقد بودند ارسال اين پيامك ها از طريق برخي از سيم كارت هاي اعتباري صورت گرفته اين در حالي است كه مسئولان اين شركت موضوع را به شدت تكذيب كردند و معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات راديويي نيز از پيگيري و رديابي اين شماره هاي مشکوک که براي شهروندان مزاحمت ايجاد کرده اند، خبرداد.
   آرش كريم بيگي مدير كل روابط عمومي شركت ايرانسل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، هرگونه استفاده غير مجاز از سيم كارت هاي ايرانسل را متوجه شخص استفاه كننده دانست و گفت:نه تنها ايرانسل بلكه ديگر اپراتورها نيز مسئوليت در قبال اين موضوع نخواهند داشت و مسوليت آن برعهده شخص استفاده شونده است.
وي تصريح کرد: تاكنون مدركي دال بر ارسال اين پيامك ها از طريق سيم كارت هاي ايرانسل گزارش نشده و احتمالاً اين پيامك ها از طريق سايت هاي اينترنتي كه سرويس ارسال پيامك ارائه مي كنند صورت گرفته كه برخي به اشتباه آن را به ايرانسل نسبت داده اند.
كريم بيگي تصريح كرد: طبق آيين نامه شكايت مشتركين تلفن همراه از مزاحمت تلفني كه از سال ۱۳۵۰ تاكنون وضع شده است هرگونه استفاده نادرست از سرويس هاي تلفن همراه در نهايت گريبانگير خود شخص استفاده كننده خواهد بود و در سيم كارت هاي ايرانسل اگر مشتركي مرتكب تخلف شود، بار اول با اخطار يك هفته سيم كارت وي مسدود مي شود و اگر تكرار شود در بار دوم تا يك ماه سيم كارت قطع مي شود و در بار سوم سيم كارت به طول كل قطع خواهد شد.
مدير روابط عمومي شركت ايرانسل اظهار داشت: تمام قوانيني كه در مورد استفاده از سيم كارت هاي دائمي واعتباري وضع مي شود از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است و شركت ايرانسل تنها به عنوان اجرا كننده اين قانون مي تواند فعاليت كند.
در ادامه معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات راديويي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران نيز عواقب هر نوع استفاده غير مجاز از سيم كارتهاي اعتباري را در درجه اول به عهده مالك آن دانست و گفت: بر اساس قوانين شركت مخابرات تمامي افراد بايد سيم كارت خود را از طريق مراجع قانوني به نام خود ثبت كنند.
 علي نادي‌پور افزود: با توجه به نبود نظارت جدي در زمان فروش اوليه سيم كارتهاي اعتباري و دست به دست شدن اين سيم كارتها در بين مردم، رديابي اين نوع سيم كارتهاي اعتباري كار ساده‌اي نيست، اما با پيگيري‌ها و رديابي هاي شركت ارتباطات سيار اين مزاحمتها كاهش يافته است.
معاون نظارت سازمان ادامه داد: مشتركان استفاده كننده از سيم كارتهاي اعتباري بايد هر نقل و انتقال سيم كارت خود را از طريق مراكز ثبت سيم كارت و به صورت قانوني انجام دهند ، زيرا اگر مزاحمتي از هر سيم كارتي به شركت مخابرات گزارش شود تنها با مالك اصلي آن برخورد قانوني مي‌شود.
نادي‌پور اظهار داشت:اگر مشتركان با افرادي مواجه شدند كه سيم كارت آنها را به قيمتي بالاتر از سيم كارتهاي بازار خريداري مي‌كنند،هرگز اقدام به فروش سيم كارت خود نكند زيرا اين سيم كارتها در سيستم ثبت اپراتورهاي تلفن همراه به نام خود مالك ثبت شده و هر مزاحمتي كه از طريق آن انجام شود ،مسئوليتش به عهده مالك آن است.
معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات راديويي خاطر نشان كرد: با تدابير صورت گرفته از سوي شركت ارتباطات سيار و ايجاد واحد رسيدگي به شكايات اگر افرادي كه براي آنها از اين سيم كارتهاي بي‌نام و نشان مزاحمتي صورت گرفت، مي‌توانند با مراجعه به اين واحدها در تماس گيرنده مزاحم را پيگيري كنند.
نادي‌پور همچنين در مورد مزاحمتهاي صورت گرفته از طريق شماره‌هاي سه رقمي افزود: تا به حال چنين مزاحمتي به ما گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا