تعرفه پيامک هاي خالي معادل با تنظيمات گوشي محاسبه مي شود

 محمد حسين فلاح اصغري در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:  چنانچه پيام کوتاهي  با حروف لاتين   نوشته شود  ولي در آن پيام  از يک حرف فارسي  استفاده شده باشد  ،  تمام پيام ارسال شده مطابق با تعرفه پيام فارسي محاسبه مي شود.وي در خصوص پيامک هايي که  محتواي آن متشکل از اعداد است …

 محمد حسين فلاح اصغري در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:  چنانچه پيام کوتاهي  با حروف لاتين   نوشته شود  ولي در آن پيام  از يک حرف فارسي  استفاده شده باشد  ،  تمام پيام ارسال شده مطابق با تعرفه پيام فارسي محاسبه مي شود.
وي در خصوص پيامک هايي که  محتواي آن متشکل از اعداد است ،گفت:  اگر اعداد در پيام ارسال شده  لاتين باشد با  تعرفه  222 ريال محاسبه مي شود  و در صورت فارسي بودن اعداد   تعرفه پيامک فارسي بر آنها عمال مي شوند.  
اين مقام مسئول   خاطر  نشان کرد:  تصاوير و عکس هاي  ارسال شده از طريق پيامک  ترکيبي از کاراکتر و علامت ها است و نه مطابق با لاتين و نه به صورت فارسي محاسبه مي شود.
تغيير نرخ پيامک را هيأت دولت در بهمن ماه سال ۸۶ به تصويب رساند که بر اساس آن تعرفه پيامک فارسي ۸۹۰ ريال و تعرفه پيامک لاتين ۲۲۲ ريال از ابتداي تير ماه محاسبه مي‏شود.
کاهش تعرفه پيامک فارسي به دليل  ترويج فرهنگ و زبان فارسي صورت گرفته، اين در حالي است نرم‏افزار لازم براي فشرده سازي پيام کوتاه  چندي پس از اعمال  تعرفه جديد در اختيار کاربران قرار گرفته که همچنان نواقصي را به همراه دارد و  به تبع آن مردم همچنان متضرر هر دو نوع پيامک هستند
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا