گزارشي از بازار بازي هاي موبايلي در سراسر جهان

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پي سي وورد”، شرکت گارتنر پيش بيني کرده است که بازار بازي هاي موبايلي در سال جاري ۱۶ درصد افزايش پيدا کند و درآمد جهاني اين سرويس  در سال ۲۰۰۸ ميلادي به ۵/۴ ميليارد دلار خواهد رسيد که در مقايسه با درآمد ۹/۳ ميليارد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پي سي وورد”، شرکت گارتنر پيش بيني کرده است که بازار بازي هاي موبايلي در سال جاري ۱۶ درصد افزايش پيدا کند و درآمد جهاني اين سرويس  در سال ۲۰۰۸ ميلادي به ۵/۴ ميليارد دلار خواهد رسيد که در مقايسه با درآمد ۹/۳ ميليارد دلاري سال گذشته  از ۱/۱۶ درصد رشد برخوردار خواهد بود.
همکاري گسترده توزيع کنندگان بازي هاي تلفن همراه و اپراتورها نيز در موفقيت صنعت بازي هاي تلفن همراه تاثير چشمگيري داشته است.
به گزارش گارتنر ،نرخ رشد درآمد ساليانه بازي هاي تلفن همراه در سال هاي ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ميلادي ۲/۱۰ درصد خواهد بود و درآمد جهاني بازار بازي هاي تلفن همراه تا سال ۲۰۱۱ به ۳/۶ ميليارد دلار خواهد رسيد.
بازي هاي موبايلي در آسيا پاسفيک
شرکت گارتنر اعلام کردکه  آسيا پاسفيک در حال حاضر بزرگ ترين بازار بازي هاي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.
پيش بيني شده است که درآمد بازي هاي تلفن همراه در اين منطقه از ۳/۲ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۴/۳ ميليارد دلار تا سال ۲۰۱۱ برسد.
درآمد بازي هاي موبايلي در هند در سال ۲۰۰۷ ميلادي ، ۸۰ ميليون دلار بوده است و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۲ به ۴۵۰ ميليون دلار برسد و به گفته تحليلگران گارتنر، هند به بزرگترين بازار بازي هاي موبايلي در جهان تبديل خواهد شد.
بازار بازي هاي موبايلي در اروپا و آمريکاي شمالي
با توجه به پيش بيني هاي شرکت تحقيقاتي گارتنر در آمد بازي هاي موبايلي در اروپاي شرقي و آمريکاي شمالي در سال ۲۰۰۸ به ترتيب به ۷۰۱ ميليون دلار و ۸۴۵ ميليون دلار مي رسد و اين آمار تا سال  2011 ميلادي  862 ميليون دلار و  2/1 ميليارد دلار برآورد شده است.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا