ايران براي تبادل تجربيات در زمينه‌ي توسعه‌ي ICT با ديگر كشورها آمادگي دارد

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كمال محامدپور- معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات – در اين اجلاس اظهار كرد: سياست‌ دولت جمهوري اسلامي ايران است كه همكاري‌هاي اقتصادي و علمي را با ديگر كشورها از جمله منطقه‌ي خاورميانه و خصوصا منطقه‌ي آسيا و اقيانوسيه توسعه دهد.وي افزود: APT نقش بسيار مهمي در …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كمال محامدپور- معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات – در اين اجلاس اظهار كرد: سياست‌ دولت جمهوري اسلامي ايران است كه همكاري‌هاي اقتصادي و علمي را با ديگر كشورها از جمله منطقه‌ي خاورميانه و خصوصا منطقه‌ي آسيا و اقيانوسيه توسعه دهد.
وي افزود: APT نقش بسيار مهمي در اين منطقه دارد تا سياست‌گذاران و اپراتورهايي مخابراتي را به هم نزديك‌ كرده و همچنين نقش مهمي در مجامع بين‌المللي همانند ITU بازي كند.
او خاطرنشان كرد: ما در ايران اهميت زيادي براي APT قائل هستيم و همكاري فعالي با اين گروه از گذشته داشته‌ايم و هم‌اكنون نيز اين همكاري ادامه دارد.
وي در پايان آمادگي كشورمان را براي تبادل تجربيات در زمينه‌ي توسعه‌ي ICT با ديگر كشورها اعلام و اظهار اميدواري كرد كه اين اجلاس با موفقيت انجام شود.
همچنين احمد پورنگ‌نيا – معاون كميته‌ي مديريتي APT در اين اجلاس – آشنايي و تعامل با ديگر اعضا را از مهم‌ترين اهداف اين اجلاس برشمرد و با بيان اينكه كشورمان در اين اجلاس ۱۱ مقاله ارايه كرده است گفت: اين مقالات و سوالاتي كه در اين اجلاس مطرح مي‌شود توسط گروه‌هاي مطالعاتي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد و تا اجلاس بعدي كه يك سال آينده برگزار مي‌شود به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد و اگر براي سوالات پاسخي ارايه نشده اين موضوع در اجلاس‌هاي بعدي ادامه خواهد داشت.
پورنگ‌نيا با بيان اينكه چهار گروه مطالعاتي فعال در APT فعاليت مي‌كنند گفت: اين اجلاس هر ساله برگزار مي‌شود كه ايران امسال براي نخستين بار به عنوان رييس اين گروه انتخاب شده و در واقع ميزبان اين اجلاس هر كشوري كه باشد به مدت يك سال رياست آن را به عهده خواهد داشت.
همچنين مصطفي صفوي كه رياست اين دوره از اجلاس را به عهده دارد اظهار كرد: در اين اجلاس مسوولان پيرامون موضوعات واي‌مكس، اينترنت، وايرلس، سياست‌ها و استراتژي مربوط به ICT بحث مي‌شود.
وي افزود: سوالات گروه‌هاي مطالعاتي APT براي سال‌هاي آينده در اين اجلاس تعيين شده و در واقع خط مشي APT براي سال‌هاي آينده در اين اجلاس تدوين مي‌شود.
قرار است در سه روز برگزاري اجلاس مقالات مرتبط با موضوعات مخابراتي از سوي كشورهاي عضو شركت كننده ارايه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا