کشورهاي خارجي در مزايده اپراتور سوم

 احمد پورنگ نيا در حاشيه بيست و هشتمين اجلاس گروه‌ هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه که امروز در تهران آغاز به کار کرد، افزود: برخي از اپراتورهاي خارجي با شرکاي ايراني خود نيز قرار داد بسته اند زيرا براساس قانون نمي توانند بيشتر از ۴۹ درصد سهام اپراتور سوم را در اختيار داشته …

 احمد پورنگ نيا در حاشيه بيست و هشتمين اجلاس گروه‌ هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه که امروز در تهران آغاز به کار کرد، افزود: برخي از اپراتورهاي خارجي با شرکاي ايراني خود نيز قرار داد بسته اند زيرا براساس قانون نمي توانند بيشتر از ۴۹ درصد سهام اپراتور سوم را در اختيار داشته باشند.
وي گفت: اپراتور هاي خارجي در صورت برنده شدن در اين مزايده براي شروع به کار حداقل به سه ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارند و سقف سرمايه گذاري آنان در کشور بيشتر از اين مبلغ است.
پورنگ نيا در پاسخ به اين پرسش که حق دولت از صدور پروانه اپراتور سوم چه مقدار خواهد بود گفت:‌ ممکن است اين رقم بيش از ۳۰۰ ميليون يورو باشد و البته مبلغ آن به ميزان پيشنهاد اپراتورها نيز بستگي دارد.
يادآور مي شود: اپراتور دوم تلفن براي دريافت پروانه و مجوز فعاليت در ايران ۳۰۰ ميليون يورو پرداخت کرده است.
وي همچنين درباره اهداف برگزاري اجلاس گروههاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه در تهران گفت: جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه موضوعاتي مانند”شبکه نسل جديد (NGN)”، “خدمات باند وسيع و فناوري آينده”، “سياست گذاري‌ هاي مخابرات” و “اپراتورها و مصرف کننده ‌ها”را در اجلاس بيست و هشتم دنبال مي کند.
پورنگ نيا افزود: در اين اجلاس مشکلات و مسائل فني موجود در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بررسي مي شود و نتايج آن در اختيار کشورهاي عضو قرار خواهد گرفت.
مديرکل امور بين الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بعد از برگزاري اين اجلاس، ايران به مدت يک سال رياست گروه‌ هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه را بر عهده خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا