برتري خطوط همراه بر تلفن ثابت در پاکستان

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،مقامات سازمان ارتباطات از راه دور پاکستان در بيانيه اي که در اين زمينه منتشر کرد آورده است،تا مارس ۲۰۰۸ تعداد کاربران خطوط ثابت در هر فصل با کاهش ۶.۱ درصدي مواجه بوده و اين کاهش در ميان کاربران WLLتا ماه مي ۲۰۰۸ ميلادي هر ماه ۴.۴ درصد …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،مقامات سازمان ارتباطات از راه دور پاکستان در بيانيه اي که در اين زمينه منتشر کرد آورده است،تا مارس ۲۰۰۸ تعداد کاربران خطوط ثابت در هر فصل با کاهش ۶.۱ درصدي مواجه بوده و اين کاهش در ميان کاربران WLLتا ماه مي ۲۰۰۸ ميلادي هر ماه ۴.۴ درصد بوده ا ست.
“عمايرچقتاي”يکي از محققان در اين زمينه با بيان اين که رکود در اين بازار به وضوح قابل رويت است و کاهش تجارت درآينده بسيار بيشتر خواهد شد، گفت: شواهد نشان مي دهد که اين کاهش طي سه تا چهار سال آينده ثابت خواهد ماند اما تعيين زمان دقيق اين تثبيت کمي مشکل است.
وي دليل اين کاهش را رشد سريع بخش هاي مختلف تلفن همراه اعلام کرد و آن را پديده اي جديد در پاکستان ندانست.
در اين گزارش آمده است  تعداد کاربران ational Telecom ooperation (NTC) پاکستان نيز با تاثير از عوارض رشد سرويس هاي تلفن همراه ، با  3.1 درصد کاهش  از ۱۰۶هزار در دسامبر ۲۰۰۷ ميلادي به۱۰۳هزار در مارس ۲۰۰۸ميلادي رسيده است.
پاکستان مدعي چهارم قاره اسيا در  زمينه صنعت ارتباطي تلفن همراه است و با حدود ۸۵.۰۳ ميليون کاربر تا پايان آوريل ۲۰۰۸ رشد ساليانه اش معادل ۴۵.۶ تخمين زده شده است.
بازار ارتباطي اين کشورتحت تسلط شبکه  gsmاست.
در بررسي هاي به عمل آمده پيش بيني مي شود که اين کشوربتواند در اينده اي نزديک رتبه سوم بازار ارتباطي اين قاره را از آن خود کند وجا پاي ژاپن بگذارد.
پاکستان ۹اپراتور تلفن همراه دارد.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا