دو خبر از عمان و گينه نو

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين مجوز اولين مجوز شبکه مجازي تلفن همراه است که در اين منطقه سلطان نشين به فرندي موبايل واگذار مي شود.يک مقام آگاه در اين باره گفت:فرندي دومين شرکت در منطقه است که به ارايه سرويس هاي شبکه مجازي مي پردازد و اين اپراتور شبکه مجازي است که …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،اين مجوز اولين مجوز شبکه مجازي تلفن همراه است که در اين منطقه سلطان نشين به فرندي موبايل واگذار مي شود.
يک مقام آگاه در اين باره گفت:فرندي دومين شرکت در منطقه است که به ارايه سرويس هاي شبکه مجازي مي پردازد و اين اپراتور شبکه مجازي است که دفتر مرکزي آن در دبي قرار دارد.
تعداد کاربران عمان با ۱۱درصد رشد در سال ۲۰۰۸ ميلادي به ۲.۸ميليون نفر رسيده است و عمان دو اپراتور ارتباطي دارد.
همچنين در خبر ها آمده است که تليکوم ، متصدي اپراتورهاي ارتباطاز راه دور گينه نو اعلام کرد در جريا ن فسخ قراردادش با ديجي سل مجبور به پرداخت جريمه شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،روزنامه محلي نشنال در اين منطقه گزارش داد: با فسخ قرارداد، تليکوم مجبور است نه برابر بيش از آن چه را که ديجي سل براي استفاده از خطوط زميني به منظوربرقراري ارتباطات موبايلي و برعکس آن پرداخت کرده است ،به ديجي سل بازگرداند.
يکي از نمايندگان مجلس در اعتراض به حکم Independent Consumer and Competition Commission آن را براي اپراتور تليکوم و مردم اين منطقه غير منصفانه اعلام کرد و افزود اين سازمان بهتر است براي کنترل قيمت ها و رقابت سالم نظارت بيشتري را از خود نشان دهد.
بر اساس بررسي ها تا پايان فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي تعداد کاربران ديجي سل ۶۱۰هزار نفر بوده است در حالي که اپراتور تليکوم در اين مدت ۲۷۵هزار کاربر داشته است.
گينه نوکشوري است در غرب افريقا با مساحتي حدود ۲۴۵هزارو ۸۵۷کيلومتر مربع و جمعيتي بيش از هفت ميليون نفروپايتخت اين کشور کوناکري مي باشد.
گينه نو تا سپتامبر ۲۰۰۶ ميلادي ۵۹هزار کاربر داشته است و  ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۱درصد اعلام شده است.
گينه نو دو اپراتور ارتباطي دارد که ديجي سل بعد از “بي موبايل”رتبه دوم را دارا است.
ديجي سل اپراتور تلفن همراه در حوزه کارائيب است که مقر اصلي آن در “جامائيکا”مي باشد.اين اپراتور سرويس هاي خود را به ۲۲جزيره و کشور همسايه خود ارايه مي دهد.اين اپراتور حدود ۴ميليون و ۷۰۰هزار مشترک دارد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا