براي ثبت جرم و جنايت از دوربين تلفن همراه کمک بگيريد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “خليج تايمز”، رييس پليس  سريلانکا  به دنبال اعتراضات شديد مردم به خاطر ناتواني در دستگيري بزهکاراني که به چند تن از خبرنگاران تجاوز شده بود، اين پيشنهاد و راهکار جديد را ارايه کرده است.خليج تايمز نوشت که تجاوز به نواميس و جرم هايي از …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “خليج تايمز”، رييس پليس  سريلانکا  به دنبال اعتراضات شديد مردم به خاطر ناتواني در دستگيري بزهکاراني که به چند تن از خبرنگاران تجاوز شده بود، اين پيشنهاد و راهکار جديد را ارايه کرده است.
خليج تايمز نوشت که تجاوز به نواميس و جرم هايي از اين قبيل در اين کشور روز به روز در حال افزايش است و رسانه هاي گروهي پليس را به دليل عدم توانايي در کنترل اين جرايم به شدت مورد مواخذه قرار داده اند.
رسانه هاي اين کشور، هفته گذشته جايزه ۵ ميليون روپيه را براي افرادي که اطلاعاتي در مورد مضنونين ماجراي تجاوز به خبرنگاران داشته باشند، تعيين کرده است.
حمله کنندگان با يک ون سفيد رنگ با شيشه هاي رنگ شده ديده شده اند.
پليس اعلام کرده دستگيري تمام سرنشينان ماشين هاي ون سفيد غير ممکن است زيرا حد اقل ۵۰۰ ون سفيد رنگ در اين کشور وجود دارد.
به گزارش رسانه هاي سريلانکا ، ايده جديد پليس مبني بر استفاده از دوربين تلفن همراه براي ثبت جرم نيز قابل اجرا نيست زيرا فردي که مورد تجاوز يا حمله قرار گرفته فرصت استفاده از تلفن همراه را پيدا نخواهد کرد.
از تعداد کاربران تلفن همراه در سريلانکا آمار مشخصي در دست نمي باشد اما ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور تا پايان سپتامبر ۲۰۰۷ ميلادي  20درصد اعلام شده است.
در اين کشور چهار اپراتور ارتباطي فعال وجود دارد که ديالوگ تلکام با سه ميليون و۶۵۶هزار کاربر مقام نخست را در بين ديگر رقبايش در اين کشور دارا مي باشد.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا