خلاصه متنی کتاب اثر مرکب

همه ما حداقل یک بار اسم کتاب اثر مرکب را شنیدیم. کتابی که هنوز در خیلی از سایت‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌هاست و زندگی خیلی‌ها را تغییر داده است.

صدها انتشارات آن را به چاپ رسانده‌اند و خلاصه کرده‌اند و در خیلی از کتابخانه‌های آنلاین می‌توانید عنوان «خلاصه متنی کتاب فوق العاده اثر مرکب را بخوانید» را پیدا کنید.

در این مطلب می‌خواهیم کمی درباره این کتاب اطلاعات کسب کنیم و خلاصه‌ای از این کتاب را با هم بخوانیم. (لینک خلاصه صوتی کتاب اثر مرکب هم در انتهای مقاله قرار داده شده است).

نویسنده کتاب یا نابغه موفقیت

دارن هاردی ۲۵ سال است که رهبر تجاری موفق در زمینه رشد شخصی و موفقیت بوده است. او مدیریت ۳ شبکه تلویزیونی موفق را به عهده داشته و ۱۰۰۰ برنامه تلویزیونی تولید کرده است که اکثر مدیران بزرگ دنیا در آن حضور داشته اند و ۸ سال هم ناشر و سردبیر مجله success بوده است.

به همین خاطر او توانسته بخاطر مصاحبه‌هایی که داشته، روش‌ها و راه‌ها افراد موفق جهان را کشف کند و با تجربه‌های خودش در کارآفرینی ترکیب کند و مربی میلیون‌ها نفر باشد.

کتاب «اثر مرکب» به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در نیویورک تایمز معرفی شده است.

خلاصه کتاب اثر مرکب + لینک خلاصه صوتی کتاب

دارن هاردی، در این کتاب، مطالعه دقیقی انجام داده ست و گفته برای رسیدن به موفقیت باید چه کارهایی انجام دهیم و از چه کارهایی دوری کنیم. او به ما می آموزد که چگونه تلاش‌های کوچکی که در در طول زمان تکرار می‌کنیم، اثرات مرکب ایجاد می کند؛ یعنی  این کارهای کوچک به دستاوردهای بسیار بزرگتری تبدیل می‌شوند که ممکن است در هنگام انجام کارهای کوچک هر روز به آن‌ها فکر کنیم.

به همین ترتیب، اگر هر روز بجای کارهای درست را انجام دهیم، کارهای اشتباه انجام دهیم، شاید فکر کنیم که زیاد تاثیری ندارد ولی اثر مرکب ما را به سمت شکست می‌برد. مثلاً فرض کنید. خوردن روزی یک نان خامه‌ای، در طول یکسال چندین کیلو به وزن ما اضافه می‌کند ولی اگر به جایش روزی یک سیب بخورید در طول زمان به تقویت سلامتی کمک می‌کند.

هاردی با توصیف اینکه چگونه اثر مرکب هم به نفع و هم به ضرر ما عمل می‌کند، شروع می‌کند به نشان دادن اینکه چقدر مهم است که از کاری که انجام می‌دهیم آگاه باشیم و چیزهایی که برایمان مهم هستند را کنترل کنیم. این در واقع درباره شکل گیری و حفظ عادات خوب و شکست دادن عادات بد است.

دارن ‌هاردی معتقد است حتی اگه باهوش و باتجربه هم نباشید، باز هم می‌توانید با شیوه اثر مرکب از همه رقبا جلو بزنید. اگر برای خودتان انضباط شخصی ایجاد کنید و برنامه ریزی کنید، می‌توانیند کارهایی که حتی هیچ علاقه‌ای به آنها ندارید را هم انجام بدهید. خود دارن هاردی  انضباط شخصی را از پدرش به ارث برده و پدرش را الگوی زندگیش میداند.. همین انضباط بود که باعث شد دارن به این جایگاه برسد.

بعد از این قسمت توضیح می‌دهد که چگونه انتخاب‌هایی که هر روز انجام می‌دهیم بر نتایجی که میگیریم تأثیر می‌گذارند و آنها را هدایت می‌کنند. عادت‌های مثبت شخصیت ما را می‌سازند و دستاوردهای بلندمدتی برای ما دارند، در حالی که عادت‌های بد برعکس عمل می‌کنند.

این کتاب درک عمیقی به شما می‌دهد که عواقب انتخاب‌ها و عادت‌های روزمره خود را بدانید که چه و عادات خوب و چه بد، تاثیرش روی هم جمع می‌شوند و نتایج بزرگی خواهند داشت.

بعد از خواندن این کتاب، درک نتایج عادت‌های روزمره و تغییر این عادت‌ها برای ما آسان‌تر می‌شود.

بعد از این دارن هاردی درباره شتاب صحبت می‌کند. اینکه چگونه برداشتن قدم‌های کوچک و پیوسته در طول زمان شتاب ایجاد می‌کند و سپس همه چیز را آسان تر و موثرتر می‌کند. باید در کاری که انجام می‌دهیم قدم‌های کوچیک و مستمر برداریم بعد میبینیم که چقدر رسیدن به نتیجه آسان و سریع می‌شود.

 

دارن میگوید اثر مرکب یعنی به دست آوردن نتایج بزرگ از طریق مجموعه‌ای از اقدام‌ها و انتخاب‌های کوچیک اما هوشمندانه. برای مثال اگه هر روز نواختن یه ساز جدید را تمرین کنید و به صورت مستمر این کار را ادامه دهید و ثابت قدم باشید، در نهایت می‌توانید یک نوازنده عالی شوید.

در نهایت او راجع به این صحبت می‌کند که افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم، قدرت این را دارند که بر کارهایی که انجام می‌دهیم و وقت گذراندن ما و انتخاب‌هایی که می‌کنیم تاثیر بگذارند.

بعضی‌ها می‌گویند که اثر مرکب از همان ایده‌های قدیمی موفقیت که در هزاران کتاب دیگر پیدا می‌شود، نوشته شده است و خیلی به آن انتقاد کرده‌اند. از یک طرف این حرف درست است چون اصول موفقیت اصلاً چیز جدیدی نیست و همان قدیمی‌هایت که بارها آزمایش شده اند.

اما کاری که دارن هاردی در این کتاب انجام می‌دهد این است که این ایده‌های باستانی را در قالب و بحثی مدرن‌تر با استفاده از دیدگاه منحصربه‌فرد خود و نحوه استفاده افراد موفق از این ایده‌ها دوباره بسته‌بندی می‌کند. این واقعاً ارزش است. هرچه بیشتر ببینیم که دیگران چگونه از این اصول یاد گرفته اند و آنها را به کار گرفته اند، بیشتر متوجه می شویم که چگونه می توانیم ما هم همین کار را انجام دهیم.

قبل از خواندن این را بدانید؛ همانطور که گفتیم هاردی در کنار پدری منظم و سختگیر بزرگ شده و اصول هاردی نیز بر این اساس ارائه می‌شود. بنابراین کتاب اثر مرکب برای کسانی که زیادی تنبل هستند یا از نظم و انضباط فراری اند، ممکن است چیز زیادی ارائه نکند.

کتاب به خوبی نوشته شده و خواندن آن آسان است. به خوبی سازماندهی شده است و دارای تکرار کافی برای آموزنده بودن است اما نه آنقدر که زائد باشد.

سه ایده عالی از این کتاب که برای بهتر شدن زندگی‌تان می‌توانید استفاده کنید به شرح زیر است:

  1. همیشه یک دفترچه کوچک داشته باشید و کارهایی که انجام می‌دهید و نمی‌دهید را یاد داشت کنید. در هر زمینه‌ای که می خواهید پیشرفت کنید، این کار درک فوق العاده ای در مورد موفقیت و شکست به شما خواهد داد.
  2. تا زمانی که مسئولیت کامل و بدون قید و شرط زندگی خود را قبول نکنید، نمی‌توانید زندگی خود را تغییر دهید یا شرایط خود را بهتر کنید..
  3. یکی از بزرگترین رازهای موفقیت، حذف عادات بد و جایگزینی آنها با عادت‌های خوب است. البته که این کار نیاز به برنامه ریزی و قدم‌های کوچک ولی طولانی دارد. ولی نتیجه را که ببینید می‌فهمید که ارزشش را خواهد داشت.

 

خلاصه کتاب اثر مرکب + ۳۶۴ کتاب دیگر

خلاصه صوتی کتاب اثر مرکب به همراه ده‌ها کتاب دیگه را می‌توانید در ۳۶۵book گوش بدهید.

۳۶۵ بوک چی هست؟

۳۶۵ بوک یک وبسایت است که توسط تیم نوین راه‌اندازی شده است. این وبسایت بهترین و پرفروش‌ترین کتابهای دنیا را خلاصه کرده و به صورت فایل متنی (رایگان) و صوتی (هزینه حداقلی) در اختیارتان می‌گذارد. ده‌ها کتاب مفید و کاربردی در زمینه‌های انگیزشی و الهام بخشی رشد، توسعه فردی، اعتماد به نفس، کسب و کار، زندگینامه بزرگان و… که می‌تواند به رشد فردی و کاری شما کمک کند. اگر کتابخوان هستید و دنبال کتابهای مفید می‌گردید، حتماً به این سایت سر بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا