مکزيک مجوز شبکه بي سيم را به مزايده مي گذارد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”هکتور اوسونا”مدير کافتل در اين باره گفت:سازمان در اين زمينه فعاليت گسترده اي انجام داده است اما چارچوب زماني وجود دارد که خارج از کنترل است مانند اين که وزارت دارايي از اين سازمان خواسته که کف قيمت مزايده را با کمترين قيمت برگزار کند.کافتل همچنين گفت : …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”هکتور اوسونا”مدير کافتل در اين باره گفت:سازمان در اين زمينه فعاليت گسترده اي انجام داده است اما چارچوب زماني وجود دارد که خارج از کنترل است مانند اين که وزارت دارايي از اين سازمان خواسته که کف قيمت مزايده را با کمترين قيمت برگزار کند.
کافتل همچنين گفت : وزارت حمل و نقل و ارتباطات نيزبا نشان دادن چراغ سبز به اين سازمان، زمان پيشنهادي براي برگزاري مزايده  را ماه مارس اعلام کرده بود و پيرو آن از کافتل خواست مزايده  مجوز شبکه فرکانس ۱۹۰۰مگاهرتز را در طول فصل دوم و سه باند فرکانسي ديگر را تا پايان سپتامبر برگزار کند.
“لويز تلز” وزير حمل و نقل و ارتباطات مکزيک گفت:دولت انتظار دارد با برگزاري اين مزايده مبلغ يک ميليارد دلار بدست آورد و کافتل همچنين باند فرکانسي ۱.۷GHz-2.1GHz را براي سرويس هاي تلفني نسل سوم مانند اينترنت پر سرعت و ويديو ارايه خواهد کرد.
وي افزود: فرکانس ها ي۳.۴GHz-3.6GHz و ۳.۶GHz-3.7GHz bands  نيز براي فناوري هاي پهن باند وايمکس و باند ۷۰GHz-80GHz براي ارتباطات پهن باند بي سيم ثابت استفاده خواهد شد.
يک مقام رسمي دولتي در اين باره گفت:دولت پيرو فرصت هاي قبلي اميدواراست حداقل يک اپراتور بي سيم جديد با فروش اين فرکانس ها جذب کند.
صنعت ارتباطات مکزيک در سيطره دو شرکت ارتباط از راه دور است که مالک آن کارلوس اسليم مي باشد.
تل سل اپراتور شماره يک اين کشور است که تا پايان مارس ۲۰۰۸ ميلادي ۵۱.۵ ميليون کاربر داشته است.
تعداد کاربران  در مکزيک تا مارس ۲۰۰۸ ميلادي بيش از ۷۰ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۶۶.۲۳درصد اعلام شده است.
مکزيک چهار اپراتور ارتباطي دارد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا