ايران آماده کاهش هزينه رومينگ با سوريه است

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر محمد سليماني در ديدار با وزير ارتباطات سوريه ضمن بيان اين مطلب،‌ اظهار داشت: اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه در ايران آمادگي دارند تا با برگزاري جلسه کاري مشترک، راه‌کارهاي اجرايي لازم براي کاهش تعرفه مشخص شود. وي افزود: سالانه …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر محمد سليماني در ديدار با وزير ارتباطات سوريه ضمن بيان اين مطلب،‌ اظهار داشت: اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه در ايران آمادگي دارند تا با برگزاري جلسه کاري مشترک، راه‌کارهاي اجرايي لازم براي کاهش تعرفه مشخص شود.
وي افزود: سالانه بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر زائر  در کشور تردد مي‌کنند که با نظارت بيشتر مي‌توانيم امکانات ارتباطي با کيفيت مناسب‌تري را براي آنان فراهم کنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنين ايران آمادگي دارد تا با بوسيله امکانات فني دو طرف و در کوتاهترين زمان ممکن، مسائل  موجود در حوزه تلفن ثابت را مرتفع کند.
وي ادامه داد: با توجه به حجم مراودات ميان ايران و سوريه کاهش تعرفه رومينگ مي‌تواند موجب افزايش حجم ترافيک شود که اين موضوع مي‌تواند منافع اقتصادي نيز براي دو کشور داشته باشد.
دکتر سليماني تصريح کرد: هم‌اکنون در حوزه زيرساخت، فيبر نوري ايران به کشور عراق متصل شده است و مي‌توانيم هزينه انتقال ترافيک ميان ايران و سوريه و به کمک ترانزيت آن از طريق کشور عراق کاهش دهيم.
وي با اشاره به اهميت گسترش خط و زبان عربي و فارسي در اينترنت گفت: پيشنهاد مي‌کنيم که سميناري در رابطه با اين موضوع در سطح جهاني و منطقه‌اي برگزار شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: مي‌توان با تشکيل يک کميته کارشناسي اين موضوع را ميان کشورهاي اسلامي و عربي، آيکان،‌ سازمان ملل ، ITV ، WSISبه صورت جدي پيگيري کرد.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا